19 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!
Nu är det så att jag har en Audi A4 års 95.
Importerad från tyskland 2001.
Problemet i sig är att bromsljusen har havererat, i alla fall elmässigt.
Vänster bakljus lyser konstant när tändningen är på, men dock inte bromsljuset vid inbromsning.
Varken höger bromsljus eller bakljus fungerar.
Vid mätning på det vänstra mäter jag 11.3V och på det högra mäter jag 9.3V
Vid mätning vid säkringen mäter jag 11.9V, vid bromsljuskontakten så mäter jag även där 11.9V
Den enda kopplings punkten från bromsljuskontakten och bak till lyktorna är vid ABS styrenheten. och där framgår det inte på kopplingsschemat vart jag skall mäta för att se ifall spänningen kommer fram dit eller försvinner någonstans påvägen.
Så är det någon vänlig själ som kan förklara för mig varför det endast kommer fram 9.3V till det högra, och varför inte bromsljusen tänder vid inbromsningen över huvudtaget.
Tack på förhand!
//E