Vilket vax till metallic lack?

Jimmysvensson
4 januari 2009 · 61 Inlägg

Har läst igenom alla trådar nu (sökte flitigt) men har inte fått något bra svar!

Vilka "steg" ska man göra för att få en metallic lack snuskig blank?
skall givetvis vara kompatibelt med maskinpolering...

t.ex sonax rubbing ska man ju inte använda på metallic

så ett bra "cleaner" och "vax" tips skulle uppskattas smile

Senast redigerat av Jimmysvensson (4 januari 2009)

KRYSSBO
9 januari 2009 · 36 Inlägg

Hejsan.
Har aldrig testat men tror det är bra grejer funderar själv på köpa det Mirror Image polish, Platinum vax tillverkare är autosmart.
Sedan brukar Lahega sälja bra grejer med:)

Saab Turbo
einherjer
9 januari 2009 · 587 Inlägg

Jag kör själv med Autosmarts grejer till min bil & är nöjd med resultatet.

MrJim normal people are scary
9 januari 2009 · 57 Inlägg

cleaner skulle jag rekomendera biltemas...har en polare som är en riktig "gnuggis" han säger åxå att det är den bästa cleanern...sen så vet jag att vax kör han med lahega...själv använder jag alltid biltemas produkter till gnuggande...cleanern är effektiv utan att repa och lättarbetad är den åxå..vaxet kanske inte har bästa hållbarheten men å andra sidan så är det ju billigt så man kan ju vaxa lite offtare då...

Fiat For Life
pasta bilar is the shit
Volvo 142 DL "GOLDIE" (1973)
Torlejf Bilvårdstönt.
9 januari 2009 · 1 109 Inlägg

MrJim skrev:
cleaner skulle jag rekomendera biltemas...har en polare som är en riktig "gnuggis" han säger åxå att det är den bästa cleanern...sen så vet jag att vax kör han med lahega...själv använder jag alltid biltemas produkter till gnuggande...cleanern är effektiv utan att repa och lättarbetad är den åxå..vaxet kanske inte har bästa hållbarheten men å andra sidan så är det ju billigt så man kan ju vaxa lite offtare då...

Han är lycklig han. smile
Skulle också vilja uppleva stunden då man inser att det finns så satans mycket bättre grejor i rekond-världen än saker som säljs på mackar, men tyvärr har jag redan upplevt den. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
tompa_turbo Höst och kallt
9 januari 2009 · 325 Inlägg

prova gärna turtles wax, nano  tro ja e  bra

A_sl
10 januari 2009 · 2 Inlägg

Lahega är det bästa.big_smile

Bjork OEM <3
10 januari 2009 · 6 957 Inlägg

A_sl skrev:
Använd rubbing 17 till polering och hårdvax 35 till vaxningen (lahega)..Klockrent resultat

Är inte de den serien som bara firmor kan köpa?

Såna flaskor som på denna länken?
http://www.gnetagalten.se/images/00018/ … lahega.gif

Såna hade vi där ja jobba extra förr i tiden (Bil/rekondfirma)

OEM <3
Larsson_Power Saabvilde!
11 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Bjork skrev:

A_sl skrev:
Använd rubbing 17 till polering och hårdvax 35 till vaxningen (lahega)..Klockrent resultat

Är inte de den serien som bara firmor kan köpa?

Såna flaskor som på denna länken?
http://www.gnetagalten.se/images/00018/ … lahega.gif

Såna hade vi där ja jobba extra förr i tiden (Bil/rekondfirma)

Jo jag tror det är dom flaskorna, och dom på bilden kan du köpa på mekonomen smile

Senast redigerat av Larsson_Power (11 januari 2009)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Ankfan Sterren
11 januari 2009 · 9 Inlägg

Min favorit är nr. 33 från Lahega, dvs Bananvax, jättelätt att arbeta in och ut och ger bra fin yta
mitt tips är att köra 11 med polermaskin, sedan 17 för att få bort alla grova repor från polering, sen kan du köra en 21 om du är jättenoga och avsluta med en 33
om du är riktigt seriös dvs, blir kanske dyrt men blir även väldigt bra wink

Peking_tjej
11 januari 2009 · 82 Inlägg

Jag kör med Sonax Polich sen Sonax vax..blir bra tycker jag smile

Bjork OEM <3
11 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Ankfan skrev:
Min favorit är nr. 33 från Lahega, dvs Bananvax, jättelätt att arbeta in och ut och ger bra fin yta
mitt tips är att köra 11 med polermaskin, sedan 17 för att få bort alla grova repor från polering, sen kan du köra en 21 om du är jättenoga och avsluta med en 33
om du är riktigt seriös dvs, blir kanske dyrt men blir även väldigt bra wink

Plus att nr.33 luktar väldigt gott tongue

Senast redigerat av Bjork (11 januari 2009)

OEM <3
Casy vinnarskalle!
20 januari 2009 · 907 Inlägg

Har en fråga om denna polermaskinen: http://www.biltema.se/products/product. … emId=98894
Ska man först använda polish med dom luddiga skivorna (som är gjorda av frotté), och sedan gå över med vax med dom större (skumplast)? Och överflödet vax som blir kvar torkar man bara av, eller "torr-kör" man utan vax då?
Haha, ja som ni märker är inte riktigt haj på det här med rekond sad

Senast redigerat av Casy (20 januari 2009)

BMW M3 "Crisis" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang