4528
Sök

Hjälp med slutstegskoppling till JVC KD-G632/KD-G631

180 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Tjena smile

Som ämnesskriften säger, jag köpte nyligen en JVC KD-G632/KD-G631, CD/MP3 med USB igång på fronten.
Jag har kopplat kabeln som "startar slusteget" när man vrider om tändningen", precis som på min förra, där var det en blå kabel som gick in i ISO kablaget, i den delen som gick in i stereon, jag har fortfarande samma ISOkablage i som till gamla stereon men det funkar ej nu, det övriga ljudet i bilen funkar. Det nya ISOkablaget jag fick till JVCn ser väldigt annorlunda ut, inga lösa kablar, dock finns det en stycken kabel som är skarvade i mitten med någon slagskoppling som döljs av svart/transperent gummi, sen finns det en andra som är likadan som den första, men det går ut en extra koppling från mittkopplingen.
Hoppas ni fattar beskrivningen med hjälp av bilden tongue Kort sagt, slutsteget lyser ej och basen låter knappt för fem öre utan det är ytterst klena vibrationer.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80240/548530_oh8gdn.jpg
Kablaget

Jag minns inte varför jag inte slängde in detta kablage direkt när jag bytte spelaren tongue Det passade kanske inte, jag minns ej. Tack på förhand smile

4 074 Inlägg
19 januari 2009
På vissa JVC spelare står det ett kopplings schema på undersidan på cd´n!
annars har jag för mig att det är den blå vita som ska användas som remote/tillslag till steget.
Om du vill vara absolut säker så mät strömmen med en multimeter.

Lycka till!
Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

180 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Aha okej, ja jag har inte kollat på stereon men ska göra det smile
Men du tror att det är den blåvita? Så då får jag alltså knippsa den och sätta ihop den med kabeln från slutsteget med en "sockerbit"?

Tack för hjälpen smile

180 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Ahaa man tackar man tackar smile Nu var det faktiskt så att jag testade att koppla med den blå/vita och steget och basen funkade ca 10 sekunder sen slutade det, jag vet ej om det var för att jag kom åt strömkabeln inne i bilen, eller vad det har varit, och alla säkringar är hela osv.

Vad kan det vara?

Sök