3407
Sök

Passar B19 generator på servo fästet på volvo 240?

4 074 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
ja som det står om jag plockar ur servo pumpen så klart! smile
Har hört att dom passar direkt men jag vet ej därför vill jag ha er hjälp med det!
Behöver mer ström till mitt stereo bygge i 245an...

Tacksam för svar från nån som vet inte tror!

Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
inte nån som vet?????

4 074 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
kom igen nu då! nån måste väl veta....

turboabstinens
442 Inlägg
19 januari 2009
Trotsar "Tacksam för svar från nån som vet inte tror!". Titta på fästet så ser du förmodligen om det passar, annars kan det inte vara speciellt svårt att passa in den.. Lego.

ocertifierad klåpmekare

4 074 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
bluelight skrev:
Trotsar "Tacksam för svar från nån som vet inte tror!". Titta på fästet så ser du förmodligen om det passar, annars kan det inte vara speciellt svårt att passa in den.. Lego.

hmm.... sant! får la gö så då!

114 Inlägg
19 januari 2009
Sitter  generator  på höger häller på vänster 245an

4 074 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
bystrom skrev:
Sitter  generator  på höger häller på vänster 245an

sitter du i bilen är den på höger sida! och servo pumpen på vänster sida

114 Inlägg
19 januari 2009
Ok på nyare volvos så sitter det ett fäste på höger sida det kan ju funka och hur många amper är generatorn från b19 motorn är det från en 360 ? volvo 940 turbo är på 100 amper

21 761 Inlägg
19 januari 2009
Generatorn är väl "högerhängd" även på B19 antar jag, då måste den monteras tvärtom för att passa på vänster sida.

Jag och en polare höll ju på med ett ljudbygge i en 245-84, som tyvärr inte blev klart, och där hade vi tänkt göra på samma sätt som du. Vi hann dock inte montera den andra generatorn färdigt med stag och allt, så jag vet inte hur det skulle ha passat. Vi satte bara dit generatorn så att den hängde i nederfästet, sen blev det inget mer.

4 074 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
bystrom----> nu är det ju mest fästet jag vill ha egentligen från b19!

drönirettab
okej,men jag ska ha tag på fästet egentligen bara från b19 sen kan jag ju mecka dit nån annan generator..
har du några kort på bygget,eller är det länge sedan? vore intressant att se... smile

114 Inlägg
19 januari 2009
Om du har kvar orginal  generator så kan du använda fästet frå en 940 typ så ska det funka

mvh jocke

4 074 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
bystrom skrev:
Om du har kvar orginal  generator så kan du använda fästet frå en 940 typ så ska det funka

mvh jocke

okej,vet ej om jag förklarat dåligt! jag ska asså ha dubbla generatorer,en till bilen och en som ger ström till stereo bygget! smile

114 Inlägg
20 januari 2009
det var det jag menade om du har kvar orgenal  generator.  så kan du ta fästet frå en 940  så kan du använda två generatorer . en på högra sidan och en på vänstra

4 074 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
aha.... ska undersökas! är inte så haj på sånt här me bilar... ä ju kock! smile

Sök