4473
Sök

störningar i tv:n. hjälp...

362 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
har ett problem.. när jag startar hemmabiosystemet så får ja världens jävla störningar på vissa kanaler,, någon som vet varför??? snälla hjälp mig ja blir tokig på skiten.. tänkte att det kanske va antenn sladden först men ja har provat byta den men det hjälpte inte...
har ni nåt tips??

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

huh?
10 427 Inlägg
19 januari 2009
Vad är det för tv?

Har du CRT-tv så kan den nog störas av magnetfälten från högtalare som inte är avskärmade.
Dvs blir en massa lustiga färger på bilden.

108 Inlägg
19 januari 2009
Testa att separera ex. digitalboxen från hemmabiosystemet. Det kan kanske vara samma effekt som mobiltelefoner å radioapparater då det blir störningar, men då man separerar dom funkar d fint. Testa tongue

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor

Sleeper
3 084 Inlägg
19 januari 2009
OT
appropå störningar jag har en lustig störning i mina datorhögtalare. Hör radion i dem fattar nada tongue Nej det finns ingen mottagare i mina högtalare.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
20 januari 2009
Sushikocken skrev:
OT
appropå störningar jag har en lustig störning i mina datorhögtalare. Hör radion i dem fattar nada tongue Nej det finns ingen mottagare i mina högtalare.

Mjae är väl inte riktigt sant att det inte finns någon mottagare då en fungerande radiomottagare faktiskt kan göras väldigt simpelt och vissa högtalare kan helt enkelt bli mottagare med högtalarkabeln agerande antennsladd smile

Angående trådskaparens problem så behövs lite mer info för att reda ut exakt orsak till problemet.
Troligtvis är det högtalarkablar som ligger i anslutning till antennkabeln.

blacken
20 januari 2009
Jag skulle även se till att lågnivå ingångarna inte är nära högtalarsladdarna alt elkablarna.
Senast redigerat av blacken (20 januari 2009)

Sök