4474
Sök

magnetkontakt baklucka 855

född blåvit
624 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Frågade det här någonstans för ett tag sen fast det dog liksom ut då problemet försvann.
Men nu så är det tillbaks och den här gången ledde det till 8V i batteriet när jag skulle ut idag, inte lätt att starta då tongue

Vad som händer är alltså att bakluckan indikerar öppen fast den är stängd, detta leder till att man måste släcka kupeljuset fram och bak manuellt, fast det lyser ändå rött i dörrarna och det räckte tydligen för att knäcka mitt batteri på ett dygn ungefär. Så om någon vet vart kontakten sitter och/eller vad man kan byta så hade jag varit tacksam smile Har lite svårt att hinna svänga förbi Volvo och fråga nämligen!

4 824 Inlägg
20 januari 2009
Kontakten (microbrytaren) sitter precis som i dom andra dörrarna i dörrlåset.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

född blåvit
624 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
ålrajt, tack

född blåvit
624 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Tänkte fortsätta lite här och se ifall någon vet om den går att byta utan att byta hela låskistan. Volvo vill bara sälja hela kistan för 1400 nämligen, kanske inte mycket att göra åt det men värt att fråga..

4 824 Inlägg
21 januari 2009
det går att plocka isär dom och fixa den som sitter där, läste nånstanns att man kunde limma på en liten bit på den så att den blir lite längre för det är det som tydligen är problemet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

född blåvit
624 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Tack! Ska testa det i helgen smile

Sök