5363
Sök

Bilder: Welcome to sunset land.

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 januari 2009
tkd_rille skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … l5el5t.jpg

välkommen till skåne.
roll

Bara tanken på er mycket vackra dialekt fick mig att vilja åka fort hem igen lol

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Muttley
21 januari 2009
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:

välkommen till skåne.
roll

Bara tanken på er mycket vackra dialekt fick mig att vilja åka fort hem igen lol

trevligt för dig det du. Men de är sjukt mycket olika dialekt i hela skåne, så de beror på vart du varit. Här där jag bor i norra skåne är de inte så farligt. Där bilden är tagen är de heller inte så farligt.

Norrlänningar som flyttat ner hit pratar med slöddrigt än skåningar smile

blacken
21 januari 2009
Felax skrev:
Faan va fint.. Norrland är Sveriges framsida. här nere säger alla andra att de är baksidan=D

Det är väl beroende på i från vilket håll man kommer så att säga..tongue

blacken
21 januari 2009
Felax skrev:
Hehe jaa.. men dom som har nåt skit att säga har aldrig varit där. Finns inget dåligt att säga om norrland, bara avstånden till allt ökar lite hehe=)

En "downside" är att det är kallt, mycket längre än fjollträskområdet med omnejd..smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 januari 2009
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:

välkommen till skåne.
roll

trevligt för dig det du. Men de är sjukt mycket olika dialekt i hela skåne, så de beror på vart du varit. Här där jag bor i norra skåne är de inte så farligt. Där bilden är tagen är de heller inte så farligt.

Haha njaaa... Skånska som skånska.. ja är ju från mittensverige så ja talar helt utan dialekt smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 963 Inlägg
21 januari 2009
blacken skrev:
Felax skrev:
Faan va fint.. Norrland är Sveriges framsida. här nere säger alla andra att de är baksidan=D

Det är väl beroende på i från vilket håll man kommer så att säga..tongue

Hehe ja menar inte bokstavligt, eller vad man säger big_smile Menar ju att södra sverige är baksidan = rutten.. eller nåt ah du förstår va ja menar=D

Men are not born - Men are made

Muttley
21 januari 2009
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:

Haha njaaa... Skånska som skånska.. ja är ju från mittensverige så ja talar helt utan dialekt smile

haha har du varit i hela skåne?. bara en mil från mig är de stor skillnad på dialekten=)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
21 januari 2009
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:

haha har du varit i hela skåne?. bara en mil från mig är de stor skillnad på dialekten=)

Folk i lomma pratar konstigt big_smile Frågade efter vägen en gång han kunde lika gärna svarat på israeliska tongue

Morfar bor i Lomma och så har jag en halvbror i Hässleholm och är faktiskt född i Osbt men flyttade när jag var 2 månader så tycker inte jag räknas som skåning tongue
Senast redigerat av Aruzo (21 januari 2009)

Sök