4479
Sök

finns det framdragna kablar till 6/9or i en saab 9-5 ?

2 600 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#1
hej undra om det finns framdragna kablar till 6/9or i min saab 9-5 ifrån 98? jag har varit ute och kollat själv men inte hittat nått men kan har kollat på fel ställe eller är dom gömda nån annan stans eller så finns dom inte:P  kan säga att det gäller en as2 stereo och det finns utag i hatthyllan för 6/9 or ända som sakas är kablar hadde varit gött me 6/9or mera tryck i ljudet då smile

gör som jag kör gubba racer=)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 januari 2009
#2
Det enda som saknas i din bil för att få AS3 är slutsteg, alla högtalare och eventuellt kablarna om dom inte finns redan.

Om du däremot bara vill ha dit ett par nya 6x9:or så är det ju bara att trycka dit  högtalarna och ett litet steg, tvivlar på att ditt AS2-steg har utgångar för 6x9:orna då det inte är byggt för det ljudsystemet utan då är ett eget steg nog en bättre lösning.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 600 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#3
ok kan man kolla på det orginala slusteget om det finns utag för att ? och vad sitter det slusteget förnånstans ?

gör som jag kör gubba racer=)

2 600 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#4
vet nu både här ifrån och saab forumet att det inte finns kabalar. men finns det nån möjligthet att koppla in endå tänkte om det finns utag i det orginala slusteget ?
Senast redigerat av klimpan (16 januari 2009)

gör som jag kör gubba racer=)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 januari 2009
#5
Som sagt så är det två olika slutsteg till AS2 och AS3 = tvivlar på att det finns utgångar för 6*9:or på AS2 steget eftersom det aldrig gjordes för att ha 6*9:orna.

Köp ett uppgraderingskit vettja, då får du riktiga AS3 i bilen.

Kittet kostar runt tre tusen och innehåller steget, kablar och högtalare.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 600 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#6
jao fick svaret i saabforumet :p men nu vet jag mera 3 tusen var inte så farligt för uppgraderings kittet köper man det hoss saab? måste man gifta in det igen va ?

gör som jag kör gubba racer=)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 januari 2009
#7
Jag hittade kittet hos en saabhandlare på ebay i england, ska du köpa det i sverige blir det nog dyrare wink

Tror man måste gifta in nya steget ja.


Men hör med saab och se vad dom säger.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 600 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#8
får åka och kolla hoss saab smile tack

gör som jag kör gubba racer=)

371 Inlägg
22 januari 2009
#9
Vad ingår i den där uppgraderingen? Byts alla högtalare ut eller är det bara steg + 6/9or man får? Isf är det nog bättre att försöka satsa på eftermarknadsprylar.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 januari 2009
#10
NiV3Rt skrev:
Vad ingår i den där uppgraderingen? Byts alla högtalare ut eller är det bara steg + 6/9or man får? Isf är det nog bättre att försöka satsa på eftermarknadsprylar.

Jag vet inte exakt vad som ingår och jag vet inte ens om det verkligen finns ett "officiellt" uppgraderingspaket eller om det bara är något den där saab-handlaren slängt ihop men jag vet iaf vad som skiljer AS2 ifrån AS3.

Skillnaden är att AS2 har 7 Pioneer-högtalare som drivs av ett Pioneer-steg medans AS3 har 9/8 Harman/Kardon-högtalare, beroende på om det är en sedan eller en kombi, som drivs av ett H/K-steg.

Själva stereon (Pioneer) är samma för AS2 och AS3.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök