4490
Sök

Beräknad låda för MDS Audiophile Pro APX12 Pro

653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Fick hem APX audiophile basen idag, men undrar om det är någon som kan räkna ut en portad låda till den?

Monteringshål: 287 mm
Monteringsdjup: 226 mm
Uppmätt maxeffekt: 4000 W
Effekt RMS: 2000 W
Frekvensomfång: 21-1100 Hz
SPL dB 1W/1m: 90
Impedans: 2x2
Xmax +/- mm: 24
Magnet Oz: 160
Talspole mm: 75
Fs Hz: 29,516
Qts: 0,282
Vas liter: 29,714
REVC Ohm: 3,6
SD msgm: 47,144
BL tm: 26,476
Qms: 6,643
Qes: 0,294
Cms um/n: 94,15
Mms g: 308,823
Låda sluten: 23-40
Låda basreflex: 31-42


Tack på förhand!


1 058 Inlägg
22 januari 2009
#2
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

PoLoud =D

653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#3
vw_performance skrev:
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

Nissan 200sx, techno och hiphop, blandning mellan tryck och finlir kanske?


1 058 Inlägg
22 januari 2009
#4
Aronsson_Kil skrev:
vw_performance skrev:
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

Nissan 200sx, techno och hiphop, blandning mellan tryck och finlir kanske?

en allroundlåda då med andra ord.. nu är inte jag nån expert på att räkna låda, men ta kontakt med drönirettab, han är kung på sånt här!

PoLoud =D

653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#5
vw_performance skrev:
Aronsson_Kil skrev:
vw_performance skrev:
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

Nissan 200sx, techno och hiphop, blandning mellan tryck och finlir kanske?

en allroundlåda då med andra ord.. nu är inte jag nån expert på att räkna låda, men ta kontakt med drönirettab, han är kung på sånt här!

Då gör jag så smile


1 400 Inlägg
22 januari 2009
#6
Aronsson_Kil skrev:
vw_performance skrev:
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

Nissan 200sx, techno och hiphop, blandning mellan tryck och finlir kanske?

Portad låda på 42 L
avstämd med en 4tum port på ca 23 cm

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

1 058 Inlägg
22 januari 2009
#7
micke7406 skrev:
Aronsson_Kil skrev:
vw_performance skrev:
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

Nissan 200sx, techno och hiphop, blandning mellan tryck och finlir kanske?

Portad låda på 42 L
avstämd med en 4tum port på ca 23 cm

4" port är väl lite väl liten för den basen om han fläskar på med lite effekt..

var i alla fall för litet med 4" till en carpower sonic 10" .. big_smile

PoLoud =D

653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#8
micke7406 skrev:
Aronsson_Kil skrev:
vw_performance skrev:
bil, slutsteg, typ av musik, prioriterar du tryck eller finlir?? får ge lite information vettu.

Nissan 200sx, techno och hiphop, blandning mellan tryck och finlir kanske?

Portad låda på 42 L
avstämd med en 4tum port på ca 23 cm

Det va skapligt litet och liten port tongue


1 400 Inlägg
22 januari 2009
#9
Du ville ju ha både finlir och skapligt tryck ?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#10
micke7406 skrev:
Du ville ju ha både finlir och skapligt tryck ?

Joo men det låter lite ändå men jag får väll testa då smile


653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#11
micke7406 skrev:
Du ville ju ha både finlir och skapligt tryck ?

Endast tryck då? alltså SPL låda?


1 400 Inlägg
22 januari 2009
#12
Aronsson_Kil skrev:
micke7406 skrev:
Du ville ju ha både finlir och skapligt tryck ?

Endast tryck då? alltså SPL låda?

Ca 60 L Med 2  4"portar på ca 27 cm.

Ps. Den basen behöver MYCKET effekt om du ska ha stor låda

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

653 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#13
micke7406 skrev:
Aronsson_Kil skrev:
micke7406 skrev:
Du ville ju ha både finlir och skapligt tryck ?

Endast tryck då? alltså SPL låda?

Ca 60 L Med 2  4"portar på ca 27 cm.

Ps. Den basen behöver MYCKET effekt om du ska ha stor låda

Joo jag vet smile hoppas bara det går spela nogorlunda högt...
ska testa en 50L med 3st 3" portar som är 42cm långa först


653 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#14
micke7406 skrev:
Aronsson_Kil skrev:
micke7406 skrev:
Du ville ju ha både finlir och skapligt tryck ?

Endast tryck då? alltså SPL låda?

Ca 60 L Med 2  4"portar på ca 27 cm.

Ps. Den basen behöver MYCKET effekt om du ska ha stor låda

Vad blir avstämningen på de båda lådor du gett mig?



Sök