3439
Sök

Hjälp! Fälgar Volvo 855 -95

228 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!!

Behöver hjälp av någon/några kunniga....

17" Fälgar  7,5" breda  15 offset... Passar det på en Volvo 855 eller kommer det ta i skärmarna???

Tacksam för snabba svar..

Mvh

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

8 267 Inlägg
25 januari 2009
Beror på däcken, men räkna inte med att det passar.

228 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Är det i skärmarna det blir tajt då lr ??

5 089 Inlägg
25 januari 2009
15 offset? det är typ 43 orginal.. det är ju jättemassor.

\Lindgren

8 267 Inlägg
25 januari 2009
Japp, du flttar ju ut däcken 28mm jämfört om de hade haft rätt et för en 850. Det är inte omöjligt, det har gjorts förr, men det blir trångt som 17

228 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
15 offset? det är typ 43 orginal.. det är ju jättemassor.

Därför jag frågar om det passar. smile

228 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Japp, du flttar ju ut däcken 28mm jämfört om de hade haft rätt et för en 850. Det är inte omöjligt, det har gjorts förr, men det blir trångt som 17

..

Ok ! ..Går det att göra något så det ej tar emot skärm.?? typ valsa den lr nått smile ...

8 267 Inlägg
25 januari 2009
Racing_ skrev:
Marlboroman skrev:

..

Ok ! ..Går det att göra något så det ej tar emot skärm.?? typ valsa den lr nått smile ...

205/40-däck och räcker inte det så får man plocka ur innerskärmar och rycka ut skärmarna fram. Där problemet troligen kommer va värst.

228 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Racing_ skrev:
Marlboroman skrev:

..

205/40-däck och räcker inte det så får man plocka ur innerskärmar och rycka ut skärmarna fram. Där problemet troligen kommer va värst.

Ok ! Så bak är det ingen fara.??

8 267 Inlägg
25 januari 2009
Racing_ skrev:
Marlboroman skrev:
Racing_ skrev:

..

Om vi säger såhär: Det är troligen möjligt (men inte rekommendabelt) att kränga på dem där fälgarna, men det kommer bli trångt och räkna med att det kommer ta i. Det är inte lungt bak, bara lite mindre trångt. Så va beredd på att du får dra ut skärmar och kapa bort skärmkanter för att få det att funka.

Kan passa på att nämna att jag körde med 17*8 et36 skodda med 225/45 och det slutade med att bytte däck för att få det att sluta ta i skärmkanterna bak, fram va däcken jäms med skärmkanten. Det funka inte att ha nån sitta baksätet för då tog det i, och i alla gupp och då va min inte sänkt.

228 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Racing_ skrev:
Marlboroman skrev:

Om vi säger såhär: Det är troligen möjligt (men inte rekommendabelt) att kränga på dem där fälgarna, men det kommer bli trångt och räkna med att det kommer ta i. Det är inte lungt bak, bara lite mindre trångt. Så va beredd på att du får dra ut skärmar och kapa bort skärmkanter för att få det att funka.

Kan passa på att nämna att jag körde med 17*8 et36 skodda med 225/45 och det slutade med att bytte däck för att få det att sluta ta i skärmkanterna bak, fram va däcken jäms med skärmkanten. Det funka inte att ha nån sitta baksätet för då tog det i, och i alla gupp och då va min inte sänkt.

Ajdå, och min är sänkt också.. Fälgarna heter JP Falco som jag är intresserad av, har ingen möjlighet att prova dom just nu heller sad .. vad menar du med att dra ut skärmarna.?

Mvh

8 267 Inlägg
25 januari 2009
Dra ut skärmarna - Framskärmarna är så mjuk att man inte behöver valsa ut dem, man tar bara tag i "hörnen" på hjulöppningen och rycker till. Fått göra så i 2 omgångar på min för att ge plats åt lite för stora däck.

228 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Ä de bara o ta tag för hand o rycka till.? smile

8 267 Inlägg
25 januari 2009
Japp, svårare än så är det inte. Funkar däremot inte alls bak, där är kanten för hård.

Sök