3786
Sök

Fråga om kylarn!

5 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Jo det är såhär, jag har på ngt jvl sätt lyckats att tappa locket till kylarn sad och på fre mst jag köra 30 mil ned till göteborg, kommer inte kunna fixa ngn ny på denna tid, finns det ngt provisoriskt sätt man kan köra med tills man hittat ett riktigt lock ?? annars kmr jag bara stoppa ned en strumpa men det känns sådär smile

Tack på förhand

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 januari 2009
Välkommen på garaget.
Vad är det för bil du pratar om?
Går till ett företag som reparerar kyllar, dom har lock som passar till din bil, enklast och biligast, det finns säker omkring där du bor.
Eller på skroten.
Senast redigerat av alain (27 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

5 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
BMW E21, 83:a

Fan är ju i norge, här finns ju ingenting sad

Med.lem
3 759 Inlägg
27 januari 2009
*kylaren stavas det tongue

Vad är det för bil?
Vet du om systemet går på tryck?
Borde inte vara någon fara om du tar det lungt.

Som du sj sa, nån provisorisk lösning kanske funkar, typ at trycka ner en trättsvamp eller nått. Stanna ibland och kolla så det lirar och ha med dig en dunk med kylarvatten för säkerhets skull.

:Edit, fan va efter jag var tongue
Senast redigerat av Mr_EmCom (27 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 januari 2009
Det är inte Fan att vara i Norge och det finns säker också BMW företager och skrot i Norge eller?
De stänger inte förän kl 18.00, det är bara att leta.
Dom har väl också affärer som säljer bildelar?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

5 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Tackar

Ska kolla efter ett nytt lock, men norge är rena rama u-landet....annars blir det en provosorisk lösning smile tvättsvamp kanske är bättre än en raggsocka smile

blacken
27 januari 2009
alain skrev:
Det är inte Fan att vara i Norge och det finns säker också BMW företager och skrot i Norge eller?
De stänger inte förän kl 18.00, det är bara att leta.
Dom har väl också affärer som säljer bildelar?

Joo visserligen, men dom är ju så "billiga" i Norge på sådant. tongue Hur ser det ut på kylaren är slangen för expansionsröret anslutet till halsen som kylarlocket sitter på?. eller sitter den på någon annanstan på kylaren. Gör den det så är det bara att ta något som sluter tätt och kan klara av att hålla emot trycket i kylsystemet. Gör den inte det så är det "lite" marigare för då så kan inte kylvätskan expandera som den ska med risk för en slangsprängning någonstans.
Senast redigerat av blacken (27 januari 2009)

5 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Finns inget expansionrör....men dock sitter det ngn avrinningsslang precis vid mynningen av locket
Senast redigerat av kimc (27 januari 2009)

blacken
27 januari 2009
kimc skrev:
Finns inget expansionrör....men dock sitter det ngn avrinningsslang precis vid mynningen av locket

Om det inte finns ett expansions kärl på skrindan, så måste du ha rätt lock till annars kan det bli marigt om du ska köra en så pass lång sträcka. Men prova  att täta så med ett plastlock eller dylikt som går in in hålet för kylarlocket och som tätar mot den inre flänsen i röret för kylarlocket på kylaren. Den får du försöka att hållas på plats med hjälp av några kattstrypare eller något som kan klämma fast locket. Kör försiktigt och kolla kylaren/kylarvätskan med jämna mellanrum..

5 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
tack tack....ska göra ett försök om jag inte hittar ett lock

1 785 Inlägg
27 januari 2009
kimc skrev:
Jo det är såhär, jag har på ngt jvl sätt lyckats att tappa locket till kylarn sad och på fre mst jag köra 30 mil ned till göteborg, kommer inte kunna fixa ngn ny på denna tid, finns det ngt provisoriskt sätt man kan köra med tills man hittat ett riktigt lock ?? annars kmr jag bara stoppa ned en strumpa men det känns sådär smile

Tack på förhand

Du får fråga "MacGyver"

Ett paket kondomer för att täta. Tyg för att hålla ihop mot det trycket som uppstår mot kondomerna. Och till slut ståltråd för att hålla allt på plats.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 januari 2009
Lånar tråden lite.

Har en spricka i slanganslutningen till den övre kylarslangen.
Spickan är alltså i godset. (mässing, tenn? vad det nu är)

Tror ni det blir tätt med kemisk metall?
Kylarcement fungerade tills jag kom åt slangen, då öppnades sprickan igen.

Volvo 240  B21A

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 januari 2009
Du kan löd-laga själv. Använd en kraftig lödkolv om du inte har brännare och vanligt lödtenn med fluss. Om du kör med brännare så var försiktig så det inte blir för varmt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 januari 2009
caromania skrev:
Du kan löd-laga själv. Använd en kraftig lödkolv om du inte har brännare och vanligt lödtenn med fluss. Om du kör med brännare så var försiktig så det inte blir för varmt.

Har inte direkt en kraftig lödkolv... Men brännare har jag ju.. eller.. kan få tag på iaf.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök