Problem med LCD-TV SAMSUNG (vita prickar)

BlackFear
23 januari 2009 · 116 Inlägg

Vad är det för fel på min LCD tv om det finns en massa vita prickar på skärmen som blinkar hela tiden?

Detta uppstår när jag är ute och surfar samt spelar på mitt ps3, tex när jag är ute på en hemsida som har en svart bakgrund så ser man typ 100 vita prickar på skärmen som blinkar hela tiden.

Vad kan detta vara tror ni?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Låter som döda eller frysta pixlar, syns förmodligen inte vid vanligt tittande bara. Ta sikte på en sådan prick och titta efter den vid vanligt tv-tittande så kommer du nog hitta dem där också.

Det finns program som kan "tvätta" bort dessa, men jag hade reklamerat den.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BlackFear
24 januari 2009 · 116 Inlägg

Rquired skrev:
Låter som döda eller frysta pixlar, syns förmodligen inte vid vanligt tittande bara. Ta sikte på en sådan prick och titta efter den vid vanligt tv-tittande så kommer du nog hitta dem där också.

Det finns program som kan "tvätta" bort dessa, men jag hade reklamerat den.

J*vla tur att jag förlängde garantin med 1år till, gick ur förra året annars

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
BlackFear
24 januari 2009 · 116 Inlägg

Nightsupra skrev:

Rquired skrev:
Låter som döda eller frysta pixlar, syns förmodligen inte vid vanligt tittande bara. Ta sikte på en sådan prick och titta efter den vid vanligt tv-tittande så kommer du nog hitta dem där också.

Det finns program som kan "tvätta" bort dessa, men jag hade reklamerat den.

J*vla tur att jag förlängde garantin med 1år till, gick ur förra året annars

Kollade nu noga på vanligt tv tittande och de j*vla prickarna finns där med, får åka iväg med skiten till On/Off imorgon

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
acix
25 januari 2009 · 86 Inlägg

svara på senare om det är fel eller om dom ska vara så.har också en Samsung-LCD som man ser små prickar över allt om man tittar nog,det är lite som ett flimmer i tvn hela tiden

Bly fot? Nej bara tung på gasen
Robban98422 Saab 9-5 2.3t
25 januari 2009 · 438 Inlägg

vi har med en samsung lcd, har för mig att man inte får nån returreätt på pixelfel, men kanske är helt ute och cyjklar, kanske va datorskärmar eller nått

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
Smajly
25 januari 2009 · 3 059 Inlägg

Returrätt, garanti eller annat hos dom flesta tillverkare beror på hur många pixelfel det är inom ett visst område på tv'n/skärmen.
Behöver inte vara detta i ditt fall men många har det skrivit nånstans hur mycket det får vara.

Rquired Allmänt envis
25 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Jag tror "100 prickar" som han beskriver problemet som är bra mycket mer än vad man ska behöva acceptera.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Smajly
25 januari 2009 · 3 059 Inlägg

Rquired skrev:
Jag tror "100 prickar" som han beskriver problemet som är bra mycket mer än vad man ska behöva acceptera.

Som sagt så beror det på hur tätt dessa sitter för att man ska kunna få det på garanti eller sånt. Läser han på tillverkarens hemsida står det säkert där.

Beror också på var man handlar.. Dustin tillexempel erbjuder 100% pixelgaranti sen 1/8 -08 komplett garanti mot pixelfel på Samsungs TV-apparater, både LCD o Plasma.

Senast redigerat av Smajly (25 januari 2009)

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
26 januari 2009 · 1 781 Inlägg

Robban98422 skrev:
vi har med en samsung lcd, har för mig att man inte får nån returreätt på pixelfel, men kanske är helt ute och cyjklar, kanske va datorskärmar eller nått

Samsung har ju iofs full pixelgaranti smile

Team Insane Racing
Hamilton
26 januari 2009 · 8 864 Inlägg

Malm3n skrev:

Robban98422 skrev:
vi har med en samsung lcd, har för mig att man inte får nån returreätt på pixelfel, men kanske är helt ute och cyjklar, kanske va datorskärmar eller nått

Samsung har ju iofs full pixelgaranti smile

Nja sanning med modifikation men inte alla som har Zero Bright Pixel garanti. Några döda pixlar får man allt leva med tyvärr
TFT
http://www.samsung.com/se/support/repai … Policy.pdf
Plasma
http://www.samsung.com/se/support/repai … elspec.pdf

Senast redigerat av Hamilton (26 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
BlackFear
27 januari 2009 · 116 Inlägg

Då har man varit hos ON/OFF, när jag väl var där med min tv så kollade de om de såg några vita prickar, men icke sa nicke vi såg inte en enda prick på hela tv:n, säljaren trodde väl att jag tänkte blåsa de på en ny tv ir något, men jag sa att jag åker iväg och gör några ärenden ca 2h senare så kom jag tillbaka, fortfarande inga prickar på tv:n då testade vi allt, bluray,digital tv, kopplade in pc:n, så jag fick ta tv:n under armen och vandra hem igen.

Misstänkta problem: kablar som strular/ kablar som ligger huller om buller kunde störa signalerna till LCD TV:n

får exprimentera lite med detta

over and out

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
expect1991
27 januari 2009 · 1 814 Inlägg

det var tråkigt, men bra att du slapp lämna in den och betala ca 400kr smile

Rquired Allmänt envis
27 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Har du kollat så att bildkällan är ok? Ta samma källa (tex PS3) och kablar till en kompis och testa. Testa även andra prylar på din TV. Är det bara med din tv det krånglar så är det den som är problemet...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
KimVsWorld Mästare
27 januari 2009 · 2 947 Inlägg

expect1991 skrev:
det var tråkigt, men bra att du slapp lämna in den och betala ca 400kr smile

Man brukar inte betala när man tar det på garantin?
Eller är det garanti på pixelfel?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Hamilton
27 januari 2009 · 8 864 Inlägg

KimVsWorld skrev:

expect1991 skrev:
det var tråkigt, men bra att du slapp lämna in den och betala ca 400kr smile

Man brukar inte betala när man tar det på garantin?
Eller är det garanti på pixelfel?

Om det visar sig att det inte är fel på varan så tar dom ut en avgift för felsökning.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang