1748
Sök

Koppling av kondensator kan man göra så här?

260 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
jag har funderat lite hur jag ska göra med min kondensator och tänkte göra så här. Jag tycker det borde funka? Vad tycker ni?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71817/554685_0gdcx5.jpg
Kan man göra så här?

807 Inlägg
27 januari 2009
varför krångla till det?? batteri-->konding-->slutsteg

I'd rather die like a man, than live like a coward

Leg. nöt
460 Inlägg
27 januari 2009
Jorden från steget och kondensatorn ska du ju sitta i karossen inte batteriet!!

SAAB

603 Inlägg
27 januari 2009
Nu är det så att jag inte vet så mycket om kondensatorer. Men lite sunt (/dumt) förnuft säger mig att steget kommer ta strömmen genom batteriet utan att använda kondensatorn.

Rycketofta Racing
292 Inlägg
27 januari 2009
jord i chassiet och koppla bara kondningen innan batteriet smile

//Rycketofta Racing

4 074 Inlägg
27 januari 2009
Muschke skrev:
jag har funderat lite hur jag ska göra med min kondensator och tänkte göra så här. Jag tycker det borde funka? Vad tycker ni?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/71817/554685_0gdcx5.jpg
Kan man göra så här?

Från + på batteriet till + konding,från + på konding till steget
jorda konding i chassiet sen från -på konding till steget

som du kopplat nu kommer det bli som polomononen sa att det går direkt från batteriet till steget,dvs lättaste vägen!
Lycka till!
mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

260 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
jo naturligt vis ska jag jorda i karosen blev lite fel där. men blir som BJonsson säger tror jag men tack för alla svar.

7 281 Inlägg
27 januari 2009
Det borde väl fungera, man parallellkopplar ju bara kondensatorn i vanliga fall så det bör ju fungera nu också.
Men jag ser ingen mening med det ifall du bara har ett steg iaf, blir bara fler kopplingspunkter som kan sänka spänningen.

16 197 Inlägg
27 januari 2009
de kommer funka men h så korta kablar som möjligt mellan kondingen å steget.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

149 Inlägg
28 januari 2009
Tänkte på en sak.. en konding har väl oftast 1 + och 1- pol?. om man då lägger batteri -> konding -> steg. blir de ju samma sak som "kopparplattan" lr?. för batterikabeln och steg kabeln möts ju vid kondingen endå?. rätta mig om jag har fel. funderade bara:). och många använder ju powerblock med å den fungerar väl precis som den "kopparplatta" som användes i tråden?. smile jag kan säkerligen ha fel inte ovanligt:P. någon kunnig som kan utala sig i frågan:)

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

Sök