Vilka basar i 12" resp. 15" spelar högst för ett maxpris runt 3000:-?

evilaudio
28 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Loffebazooka skrev:

jonash skrev:

Loffebazooka skrev:
jävla tjat här inne... va ska man ha för basar igentliggen? något som spelar riktigt bra men inte allt för dyrt heller...

Det har skrivits en hel del exempel som är bra i den prisklassen.

Däremot skall man ha det j-vligt klart för sig att inget av förslagen står sig mot det bästa på marknaden, det får man inte heller förvänta sig för då har man en taskig bild av verkligheten...

/Jonas

okey men va ska man ha för basar igentliggen då? ja har ett rockford T40001BD steg liggnas så kan ju nästan driva vilka ja vill... men vill ha några som spelar riktigt bra å ett bra pris...

om du har ett steg som kostar 15-20 T så varför lägga "småpengar" på basar??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
dbjanoz
28 januari 2009 · 1 785 Inlägg

huskvarna skrev:
Hej allihopa!

Jag undrar vilka basar som spelar högst(SPL) i 12" och 15" klassen för ett maxpris runt 3000:-?
Basarna är önskvärt om dom har dubbla talspolar på 2 ohm vardera.
Tacksam för svar!

            MVH
            Jörgen

Jag tycker du ska satsa på en Kicker L5 15" eller Kicker L7 12" båda ligger på ca 3-3500kr.

Jag har själv tävlat med dessa basar och tycker att de ger mycket för pengarna.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Loffebazooka
29 januari 2009 · 25 Inlägg

evilaudio skrev:

Loffebazooka skrev:

jonash skrev:
Det har skrivits en hel del exempel som är bra i den prisklassen.

Däremot skall man ha det j-vligt klart för sig att inget av förslagen står sig mot det bästa på marknaden, det får man inte heller förvänta sig för då har man en taskig bild av verkligheten...

/Jonas

okey men va ska man ha för basar igentliggen då? ja har ett rockford T40001BD steg liggnas så kan ju nästan driva vilka ja vill... men vill ha några som spelar riktigt bra å ett bra pris...

om du har ett steg som kostar 15-20 T så varför lägga "småpengar" på basar??

inte biligt med något så... plus så byte ja till mej de steget...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang