Storlek på högtalare i volvo 850 orginal

LuddeA
14 november 2007 · 48 Inlägg

Tja, ja som rubriken säger så undrar jag vad som passar i dörrarna på en volvo 850 om det är 4" 5.25" 6" eller någon annan storlek.

Min bror önskar sig nya högtalare och vi i familjen tänkte köpa det till honom. Och det känns lite halv dåligt att gå och fråga honom eller att börja skruva ner dörrsidan för att kolla big_smile. Så jag undrar om någon här på forumet vet.

t5henke
14 november 2007 · 111 Inlägg

fram eller bak?

Christian S
14 november 2007 · 4 816 Inlägg

t5henke skrev:
fram eller bak?

Det är samma storlek i dörrarna fram och bak wink

Det är 5,25" i dörrarna sen behöver man monteringsringar också för att kunna få fast dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Phaetoon
14 november 2007 · 8 156 Inlägg

Sen är det 36-56mm som gäller i brädan (enligt BRL)
http://www.brl.se
Gå in på Bilhögtalare -> Vilka högtalare passar i min bil

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LuddeA
14 november 2007 · 48 Inlägg

Ok, tackar för svaren big_smile

snoddas
14 november 2007 · 1 142 Inlägg

hehe nu måste ja berätta bara för de...min kusin har en volvo 850 som han beställde nua högtalare till men han råka beställa 4" oc så när han skulle sätta i dom var dom för små somsagt men på något sätt så råkade han trycka skruvmejseln igenom högtalaren så nu får han inte ut några nya!!!!heheheh

LuddeA
14 november 2007 · 48 Inlägg

Hahaha, fy satan vilken otur sad

LuddeA
14 november 2007 · 48 Inlägg

Har hittat ett paket nu som nog ska köpas. det är från brl.se och tyvärr kunde jag inte länka. Men paketet heter 130KDG332, Alpha6925X, 525X. någon som vet något om det? och sen funderade jag om man ska köpa till 2st 5.25or. Undrar då också om någon vet om det funkar att få in dom också eller om man måste köpa ett slutsteg för att kunna få med dem

kattlunds
14 november 2007 · 20 Inlägg

det brors ju på hur många vatt du har ut från stereon.. jag har en sony med 4*52 W men har 6,5" i bakdörrarna men det är väldigt dåligt ljud i funderar på att dra över dem på slutsteg i stället.. så mitt tips är ett litet slutsteg te.x.  GAS
ALPHAX2100, sen kanske du hittar nått som är billigare.. men det var ett tips i vart fall... big_smile

BilstereoSEX
14 november 2007 · 210 Inlägg

Jag skulle vilja ge er ett tips !............Glöm watten i era stereoapparater !

Den är inte vad den står för !

Köp steg till alla högtalare !


MVH   B i M

LuddeA
14 november 2007 · 48 Inlägg

jaja, steg kommer att komma. Men det är lite bristande ekonomi just nu tongue

Phaetoon
14 november 2007 · 8 156 Inlägg

Gå in och kolla begagnat!
Du får bra mycket mer för pengarna då.
http://www.garaget.org/annonser/

Nu vet jag ju inte var du bor, men det här stället kan kanske vara något om du bor i närheten av Borås.
http://www.jbradio.se/

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Christian S
14 november 2007 · 4 816 Inlägg

Precis.
Finns hur mycket som hellst på blocket, även nytt.

Jag köpte framsystemet jag ska ha i min V70 på blocket, DLS har ett list pris på 4300:- på dom och jag gav 3000:- (helt nytt) så visst finns det pengar att spara om man kollar runt lite istället för att åka till första bästra affär.

Senast redigerat av Christian S (14 november 2007)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
LuddeA
14 november 2007 · 48 Inlägg

Jag är bosatt i Uppsala ^^

CVic
29 januari 2009 · 48 Inlägg

Christian S skrev:

t5henke skrev:
fram eller bak?

Det är samma storlek i dörrarna fram och bak wink

Det är 5,25" i dörrarna sen behöver man monteringsringar också för att kunna få fast dom.

Varför då om det är samma storlek som tidigare?

TurbOla Reservdansk
29 januari 2009 · 6 271 Inlägg

kattlunds skrev:
det brors ju på hur många vatt du har ut från stereon.. jag har en sony med 4*52 W men har 6,5" i bakdörrarna men det är väldigt dåligt ljud i funderar på att dra över dem på slutsteg i stället.. så mitt tips är ett litet slutsteg te.x.  GAS
ALPHAX2100, sen kanske du hittar nått som är billigare.. men det var ett tips i vart fall... big_smile

Hur fick du in 6,5" i bakdörrarna? yikes

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang