Tjaba.. nu till sommaren har jag en hel del lackerings jobb framför mig och undrar helt enkelt om ni vet om feltemas färgsprutor är något att ha och om dem går att koppla till en vanlig kompressor. Eller finns det kanske någon annan färgspruta som är bra och går att koppla till en vanlig kompressor?
tja feltemas sprutor funkar faktiskt ganska bra för att komma från biltema men ska du köpa en och lacka mycket så skulle jag satsa på o köpa en lite dyrare typ iwata eller devibiss sprutor märks ganska mycket att det är lite dyrare saker...
Det jag som jag tänkte lacka är fälgarna, huv, tak samt baklucka. Har ni någon aning om vart man kan få tag i lite dyrare sprutor? tänkte om man köper spruta nr 2 för att lägga grund sen en lite dyrare spruta för att lägga själva färgen samt klarlacken med. Någon sida där man kan beställa dessa prylar på? samt funkar dessa med vanlig kompressor eller är det så att man måste inhandla en sådan också?
Det jag som jag tänkte lacka är fälgarna, huv, tak samt baklucka. Har ni någon aning om vart man kan få tag i lite dyrare sprutor? tänkte om man köper spruta nr 2 för att lägga grund sen en lite dyrare spruta för att lägga själva färgen samt klarlacken med. Någon sida där man kan beställa dessa prylar på? samt funkar dessa med vanlig kompressor eller är det så att man måste inhandla en sådan också?
Tack för svaren
Mvh
Tommie
Ska kolla på jobb på måndag, vi köpte en billig spruta för ett tag sen som jag tror du kommer vara nöjd med, tror den kostade 1000,- . Men du behöver ju inte köpa en på biltema för grund och en fin för lack. Bättre att köpa en lite bättre då och använda den till både och.
jag har en billig spruta från harald nyborg hemma i garaget som jag använt massor, funkar utmärkt till grundning och diverse småjobb, men då har jag plockat ner den i molekyler efter varje gång och lagt i thinnerbad till jag ska ha den nästa gång... men ska du måla tak och huv så ska du inte ha en sån här spruta, å inte en vanlig hobbykompressor heller, för det går åt mkt luft och en huv är stor så luften kan börja ta slut så trycket minskar när du är halvvägs å då är det inte kul! tips på sprutor är väl iwata och devilbiss om du ska ha en bra
Ska kolla på jobb på måndag, vi köpte en billig spruta för ett tag sen som jag tror du kommer vara nöjd med, tror den kostade 1000,- . Men du behöver ju inte köpa en på biltema för grund och en fin för lack. Bättre att köpa en lite bättre då och använda den till både och.
Tackar, det hade varit underbart. Hade även varit guld om ja fick reda på vart du fick tag i den
sen hade jag varit ännu mer tacksam om ja fick veta lite mer angående vart man kan få tag på färg och andra roliga tillbehör runt sthlms området!
Som sagt så är ju kompressorn rätt viktig me, sån som man normalt har hemma är ju på gränsen.
Borde räcka då det inte är alltför stora saker som jag ska lacka... den största delen är nog huven. Sen är det ju lite mindre saker. Köpa en kompressor för några tusen för att sen bara använda den för att lacka en gång känns ju sådär jag ska ju inte bli proffs lackerare