4832
Sök

Finns det försäkringar för SMÅ saker?

1 112 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Letar efter något företag där man kan försäkra vadsomhelst om det finns kvitto på det! har varit med om inbrott två gånger i bilen nu å försäkringen är ju typ värdelös om det man bli av med är värt under 2000 kr med tanke på självrisk.
Tänker på typ saker som stereon i bilen. säg att jag har köpt en stereo på brl till kampanjpris å betalat 1295 kr och sen blir av med den! ringer försäkrings bolaget å dom vill ha 1800 i självrisk! samtidigt som dom då tog stereon så gjorde dom givetvis sönder låset i dörren å det kostar 600 om jag lagar själv och om jag frågar försäkrings bolaget så vill dom ha 1300 i självrisk.

Anledningen att jag vill ha tag i småsak försäkring är att jag inte alltid har dom där extra små tusenlapparna att hosta upp om det är någon som inte har råd att köpa egna saker utan bestämmer sig för å ta mina. har vat med om detta två gånger nu å på grund av det så har jag fått åka utan stereo i snart ett halvår efterssom inte hunnit repa mig sen första gången å det är svårt å spara massa pengar för skoj skull om man har en lön som en säljare i butik men 100 kr i timlön..
Senast redigerat av Widowmaker (31 januari 2009)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

1 112 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
ingen som såg detta?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 januari 2009
När det gäller försäkringsfrågor, här finns ett tråd där du kan fråga och får svar över alla dina funderingar.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86333
Senast redigerat av alain (31 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

FreddeK
31 januari 2009
Widowmaker skrev:
ingen som såg detta?

inte lyfta trådar! men jag kan svara så här: du kommer ju ändå få betala försäkringen varje månad, låt säga 50-100kr...på ett år som försäkringen har kostat så har du din stulna stereo betald om du istället skulle lägga undan pengarna.

Mästare
2 947 Inlägg
31 januari 2009
Det finns ju något som heter sakförsäkring vad det innebär vet jag inte... hm...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök