ditec behandla bilen nån som har gjort det ?

Bjork OEM <3
31 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Skulle vara kul att se ngn slags rekommendationstabell över alla Ditec i Sverige.
Har ju Ditec här i Falköping, ca 1km bort från där jag bor..undrar om dom är bra?

OEM <3
RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
31 januari 2009 · 120 Inlägg

Hahaha skojar ni eller smile  Som sagt. Tidspressen var 25min/bil enligt den chefen. Och som jag sa tidigare.. Man får komma på genvägar för att arbetet ska gå snabbare!  Du hade gärna fått se mig göra en bil på 25min.. Inga konstigheter om man vet hur man ska utföra arbetet på bästa tänkbara snabba sätt, samt grejerna för att göra det hela enklare. Och hur mycket tror du att det finns att dammsuga i en sprillans ny bil? Snabb-dammsugning kallar jag det.

Filip, det du talar om är en riktig rekond, som innebär polering etc, vilket inte ingår i det avtalet gällande de nya leasingbilarna jag hade hand om. Om du hade läst lite noggrannare så hade du sett vad jag skrev innan. Den delen jag fick ha huvudansvaret för när en kille slutade på det stället, var leasingbilarna, inte poleringarna. Det kom i 3e-hand för min del.

Alltså är det erfarenhet du vill mäta så tycker jag att du ska lägga ner det hela dirr.. Sitter inte här å skryter, å påstår falska saker Filip. Har nämnt det innan å får väl göra det igen. Alla jobbar inte på samma sätt, och det är inget jag bryr mig om.

Alltså, man kan diskutera sina åsikter om sånt här i evigheter... Inte för att jag inte respekterar det du säger, men du får tycka, tro & göra som du vill.

Nej tkd_rille anser inte jag heller... Men order är order
och det fungerade även på samma sätt där, innan jag kom dit. smile


Mvh

Stefan

Senast redigerat av RallySaaben85 (31 januari 2009)

zebbmachine Mr X
31 januari 2009 · 122 Inlägg

RallySaaben85 skrev:
Text

Shit, 70 bilar per dag:O. Jag jobbar själv på Mr. Cap och kan säga att vi absolut inte fuskar med polerandet och vaxningen, och vi är extremt noga med att vi inte missar några ytor. Så vill du ha en bil i perfekt skick ska du lämna in den på Mr Cap!

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH
klimpan
31 januari 2009 · 2 600 Inlägg

synd att man inte har mr cap i karlskrona =/

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Darkie dARKiE
31 januari 2009 · 5 031 Inlägg

Nu pratade jag inte om 10-15 DITEC / POLERING PER DAG utan, vi fick massa NYA bilar som ska tvättas och bara dammsugas och ta bort "plastskydden" samt torka av rutorna!!

Det var den största delen som pågar på ditec då dem samarbetar med dem stora tex, volvo, VAG, företagen.

"privat" ditec delen är den lilla och där kunde vi göra ca 3 bilar DITEC BEHANDLNG per dag på 2 personer!!

och vi gjorde ca, 70bilar per dag på ditec i hässleholm också! OCH JA det var ett jävla tempo men alla kunder blev nöjda!!
,då ca 55 var vanlig tvätt och resterande tvätt dammsuga invändig rekond.
Jag trodde också det skulle vara lugnt tempo på ett sådant här jobb men icke där jag var, och jag tröttnade ganska fort då det tar hårt på händer och rygg, fast man använder, handskar osv..

Senast redigerat av Darkie (31 januari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
filip_86
31 januari 2009 · 29 Inlägg

du hinner aldrig ta ta bort all plast på bilarna o tvätta dom o torka av dom och även dammsuga dom på 25 min, de finns inte en möjlighet att göra de,  de e bara de jag vill säga, att de kan inte bli bra om man gör de på 25 min, om du får in en sprillans svart bil eller tex en vit bil, så har den ju antingen flygrost på sej eller repor som ska bort, så jag anser inte att du e särskilt noga med ditt jobb.

Shibby
Skoda Fabia "El Fabio" (2010)
RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
31 januari 2009 · 120 Inlägg

filip_86 skrev:
du hinner aldrig ta ta bort all plast på bilarna o tvätta dom o torka av dom och även dammsuga dom på 25 min, de finns inte en möjlighet att göra de,  de e bara de jag vill säga, att de kan inte bli bra om man gör de på 25 min, om du får in en sprillans svart bil eller tex en vit bil, så har den ju antingen flygrost på sej eller repor som ska bort, så jag anser inte att du e särskilt noga med ditt jobb.

Nu är du inne på polersidan igen lol  Du pratar om använda bilar. Jag pratar om nya från fabrik!
Plasten sitter inte på alla bilar om du nu tänker på sidokjolarna, taket & huven mm.
Väldigt få det gjorde det på.

Däremot fanns det skyddsplast på trösklarna fram, båda sidor & bak i bagaget, som lätt rycks bort samtidigt som man dammsuger.

Om du nu påstår att jag inte var noga med mitt jobb, så är ju det upp till dig att tycka och tro. Jag var så noggrann man måste försöka vara, bara att tempot var högre än vad det låter som på dig, inte är van vid.
Där jag jobbar nu, gör jag helrekonder. Likväl som du gör som du nämnde tidigare, om du kommer ihåg.
Om du nu inte har erfarenheten av det jag gjorde då, så ska du nog inte lägga upp några mer kommentarer om mig, då jag anser att du pajjar en tråd med ditt ältande.


Ta gärna en titt på Darkies kommentar om det hela. Ungefär samma arbetsuppgift som mig och snarlik samma upplevelse som mig om det.

Mvh

Stefan

Senast redigerat av RallySaaben85 (31 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang