3922
Sök

320i, 520i eller S60?

265 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Hej
jag har precis sålt min bil nu och funderar på tre ganska olika bilar.
Jag fundera på:
BMW 320i -02
BMW 520i -02
Volvo S60 2,4T -02

Om vi nu ska låtsas att de tre kostar lika mycket så skulle jag vilja veta vilken ni hade valt och skriv gärna för och nackdelar.

Just nu lutar det mest åt S60:n.

Men kom gärna med tips.

//Tomas

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

624 Inlägg
2 februari 2009
pröva att sätta dig i baksätet på s60´n med en normal förare framför...
DET GÅR INTE!
så jävla tight+ att du får ha huvudet i taket och snegla ut genom rutorna.

visserligen är 2,4t riktigt rolig med turbo och allt men den är ju framhjulsdriven( ta en awd ).

bmw håller mkt högre kvalitet.

who´s the man?

Körv
3 535 Inlägg
2 februari 2009
Tysk kvalité är alltid tysk kvalité wink

Men om du föredrar volvo så ser iaf jag inga anledningar till varför du inte ska skaffa en. Är ju dessutom starkare motor i den volvon du syftar på smile

Truckdriving Man

685 Inlägg
2 februari 2009
Hade valt s60:n, rolig bil som går bra. Sen så tycker jag att volvo har skönare stolar och bättre komfort.

No turbo shit - just real power!

461 Inlägg
2 februari 2009
volvon har ju lite starkare motor, men jag vet inte om de väger upp bmws bakhjulsdrift + körkänsla. jag hade valt 320in smile

BMW - Better Make Way

979 Inlägg
2 februari 2009
s60 är inte ens snygga tkr jag. Men gillar du den bilen så tycker jag absolut att du ska ta den!!!! Själv hade jag valt Bmw, tycker dom ser bättre ut. Dock är det ingen turbo lr liknande som det är i Volvon, men de e ju vad man gillar=)

Hpc

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 februari 2009
För min del, det är BMW som gäller, jag kan inte prata om volvo i huvudtaget.
320 och 520 har likadana motorer, 520 är tungre därmed dra mer bensin och kostar mer på allt då i ditt fall skulle jag välja 320 som är också en trevligt leksak mellan händerna.
Jag kan rekomenderardig att titta på BMW sajt där du kan ser, jämföra, fråga och får svar av kunniga BMW folk. (www.autopower.se)
De har även bilbörsen att titta på.
Lycka till med din sökande!
Senast redigerat av alain (2 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 februari 2009
Volvo, en framhjulsdriven traktor? Nae skippa skiten, inte rolig någonstans...

Bmwna är betydligt roligare att köra och kostar inte mer att äga, satsa på en sådan. Av de du räknar upp ovan är det väl så att 3an=smidigare och 5an mer långfärd. Annars är de rätt så lika. Kolla upp hur mycket det skiljer till 325 och 525, 320 är fullt tillräcklig men 520 är lite för klent känns det som när man kör dom...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Schwarz Funf
222 Inlägg
2 februari 2009
Har volvo s60 och den är TRÅNGT där bak, har testat att sitta där 1gång och that´s it!
Har haft en 523 -97 och det är en stor skillnad mellan volvo och bmw , bmw är mycket bättre på allt!! men något dyrare att äga

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

Avstängd
103 Inlägg
2 februari 2009
Rquired skrev:
Volvo, en framhjulsdriven traktor? Nae skippa skiten, inte rolig någonstans...

Bmwna är betydligt roligare att köra och kostar inte mer att äga, satsa på en sådan. Av de du räknar upp ovan är det väl så att 3an=smidigare och 5an mer långfärd. Annars är de rätt så lika. Kolla upp hur mycket det skiljer till 325 och 525, 320 är fullt tillräcklig men 520 är lite för klent känns det som när man kör dom...

320 och 325 är pinsamt jävla slöa skit bilar, finns inget roligt med dom så fort det går rakt ligger min morsas 206xs och pushar den i röven:) s60n kan jag inte klaga på

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 februari 2009
I dagens läge är det iaf mkt bättre andrahandsvärde på BMW, detta brukar ju vara betydelsefullt för de som inte är gjorda av pengar.
Som göteborgare hade jag aldrig valt en Volvo..everywhere med en gubbe me slips, oftast...

Sök