Inte nöjd!!!!!!!!!!!

Rapid
10 juni 2006 · 88 Inlägg

Tjena! Jag bytade bort min bmw 325-89 mot en 200sx-91 med 0,9 i laddtryck, öppet filter, 3 tums med race katt och chipp men jag tycker ändå inte den går tillräkligt vasst! E dom så slöa eller e jag bara kräsen! Det va precis att jag rasstade en 740 tic igår! Vad tycker ni andra som har 200sx s13 Vilka bilar ska man kunna rassta dom med? Skriv gärna vilka bilar man kan rassta dom med som e orginal, så kan jag ju ut och prova!
Mvh Jimmy

______________________
Man lever bara en gång
MilleN
10 juni 2006 · 9 108 Inlägg

Original på 402 går dom i princip exakt jämnt med omega 3000 24V smile Rätt jämnt med t.ex. gamla 9-3 aero och liknande också.

FugitivE BMW Power
10 juni 2006 · 2 362 Inlägg

Har du någon aning om hur tidigare ägare har behandlat bilen? hur långt har den gått? etc.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
Rapid
10 juni 2006 · 88 Inlägg

FugitivE skrev:
Har du någon aning om hur tidigare ägare har behandlat bilen? hur långt har den gått? etc.

Mvh Kevin

nej det vet jag inte men det är ju en 200sx och man kan ju räkna ut med röven att den har gått hårt! Den har för övrigt gått 23000 mil
mvh jimmy

______________________
Man lever bara en gång
Malmoe SSS -12
10 juni 2006 · 3 217 Inlägg

Då har den inte bara gått hårt, då har den även gått slut!

Du gjorde nog en lyckad affär där... Man tycker ju att den ska gå skitbra, men sen vet man ju aldrig!

Det blir förresten ganska svårt att ta dig seriöst med alla dessa utropstecken!!!!!!!!!!!!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
RonnieH Ford är min grej!
10 juni 2006 · 582 Inlägg

TJENA! dom ska gå bra dom där, låter den fint i maskin? turbon visslar den fint eller låter den som en brandbil? filtret är det fräscht så den får luft? är det länge sen service? verkar den fungera som den ska utan misständningar och liknande störningar? du ser vilken lista på frågor va? det finns så mycket på en bil som spelar in, så kolla över bilen! ta hjälp om du inte kan själv. går den sen inte bra, ja då hör du av dig!

lycka till!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Holme
10 juni 2006 · 1 417 Inlägg

Serva den. Byt olja, stift, födelardosa (heter det så?), tvätta filtret...
Lägg gärna ner lite pengar på olja och stift, så du får bra grejor. Kankse gör en jävla skillnad?

Fredrik.Gustavsson
10 juni 2006 · 2 123 Inlägg

Börja med att göra en lite service, byta oljor, tändstift, kylarvätska m.m.
Sen kan du alltid göra ett kompressions prov och kolla så cylindrarna inte är dåliga.
Är du säker på att den laddar 0,9, mätarna behöver inte stämma.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang