batteri hjälp

Andreehellstrom
3 februari 2009 · 131 Inlägg

Hejsan , i morse när jag starta min volvo 760 tic . det är sån där batteri "laddare" i bilen i panelen vet inte vad den heter men hoppas ni fattar vilken , iaf så stog den lite under normalt , då undra jag varför den gjorde så , sen senare så åkte vi lite med bilen funkade skit bra, sen vart den där mätaren längre o längre ner , sen stog den på 0 och alla lampor i bilen o så funkade  , men inget händer när man vrider på nyckeln och den startar inte , sen tog jag start hjälp o då gick bilen igång direkt , åkte 200 meter sen gick bilen skit konstigt , o stannade , fick start hjälp igen i då starta den o gick bra igen , o mätarn står på 0 . kom inte långt igen , så fick ta ett annat batteri då starta den direkt o går som den ska, men mätarn är på 0 igen , är generatorn trasig eller vad kan det vara ?

Av små grisar blir det stora svin
elkenny
3 februari 2009 · 70 Inlägg

tyder på att generator inte laddar , kolla kolen på laddningregulatorn evetuellt sätt ditt en ny regulator ladda batterit, starta bilen mät med en voltmeter vad du har för spänning, det ska ligga på 14 volt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang