Hej, tänkte koppla ihop min Lcd tv med min dator, nu undrar jag vad det är för kabel jag ska ha. så om någon vet så skicka gärna en länk eller ett pm. tack på förhand Mvh Gilljam:)
VGA- kabel, HDMI- kabel eller komponentkabel kan du använda för att få HD kvaliteten till tvn. Kolla vilka utgångar ditt grafikkort har och vad din TV har såklart. Äldre grafikkort har, om de har stöd, oftast komponent och/eller VGA.
När det ändå är en tråd uppe, köpte en HDMIkabel till datorn som ska in i TVn (50" Plasma om det spelar ngn roll?) koppla in den men får inget ljud?
Skickar datorn ut ljud via HDMI då? Tar den ingången du använder i TVn emot ljud via HDMI?
Bra fråga, ska kika..men ja tar detta imorgon
Kör också hdmi mellan dator och tv. Kolla bland ljudenheter o se vart den spelar upp ljudet. Själv måste ja gå in och aktivera hdmi i uppslelningsenheter och inaktivera hölurarna för att få ljudet till tvn. Kan va värt att testa iaf
beror på ingångarna på tv'n och utgångarna du har på datorn. tjejens dator har hdmi ut på datorn, med andra ord så har vi där bara hdmi kabel för ljud och bild till hemmabioförstärkaren (eller direkt till tv bara att välja)
medans när vi kör från min måste vi ha bild och separat ljudkabel, så lite meckigare...