3960
Sök

modda filterbox...behöver rostfritt rör.

FreddeK
4 februari 2009
Trådstartare
Jo jag ska modda min filterbox och behöver fixa ett 20cm rör med yttre diametern 95mm...godset behöver ej vara tjock men bara så röret är stadigt...1-2mm godstjocklek. Nu har jag googlat och även ringt ferrita men dom hade ej och dom stora rörfirmorna säljer inte till privatkunder...röret ska helst vara i rostfritt. Om någon har en stump över så hojta...några mm över 95 är inga problem heller! 4tum ligger på 101mm i diameter och skulle funka också.

ha en fin dag! mvh Fredde

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 februari 2009
Rakt rör? Jag har kört med stuprör, de är svartlackade och ser ganska sjyssta ut.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

FreddeK
4 februari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Rakt rör? Jag har kört med stuprör, de är svartlackade och ser ganska sjyssta ut.

Yes rakt rör behöver det vara ja=) få helt enkelt kika på ett sånt...frågan är ju om man kan svetsa i det men det borde ju gå. vet du måttet på den?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 februari 2009
Tror det var 4tum? Men du borde kunna hitta rostfritt tycker jag om det är det du vill ha. Har du hört med Metallvaruhuset?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
4 februari 2009
Tror bruket här i säffle kör med sånna diametrar. Dock syrafast så lite jobbigare och polera om du hade tänkt de

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

FreddeK
4 februari 2009
Trådstartare
Boostrider skrev:
Tror bruket här i säffle kör med sånna diametrar. Dock syrafast så lite jobbigare och polera om du hade tänkt de

det ska lackas svart sedan efter det är ditsvetsat.

1 853 Inlägg
4 februari 2009
ett stupränna-rör är ganska tunt att svetsa i sedan är färgen på riktigt giftig...

men gör så att du ringer vilken metall verkstan/svetsfirma som helst i krokarna där du bor så har dom säkert massa spill om inte annat kan dom ta hem åt dig osv...

Random Hero
4 047 Inlägg
4 februari 2009
ring en rörmockare, vi har ett 10cm rör i metall ner från handfatet, annars har byggvaruhandlar bra utbud på sånt smile

Dog food lid. Backwards

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2009
Jag öppnar en ny dörr... glasfiber och polyester.  gör en plugg av frigolit, klä med packtejp och lägg på glasfibret smile  man kan göra vilka former man vill och man slipper läckande skarvar i onödan.

Går även att "plasta" raka rör med inbyggd fläns smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 februari 2009
Jag har en bit 100x2mm om du vill ha?
Senast redigerat av golfarn_nr1 (4 februari 2009)

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

FreddeK
4 februari 2009
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Jag har en bit 100x2mm om du vill ha?

ja gärna om det är rostfritt ja! fan vad guld! jag pm:ar dig!

Sök