Jo jag ska modda min filterbox och behöver fixa ett 20cm rör med yttre diametern 95mm...godset behöver ej vara tjock men bara så röret är stadigt...1-2mm godstjocklek. Nu har jag googlat och även ringt ferrita men dom hade ej och dom stora rörfirmorna säljer inte till privatkunder...röret ska helst vara i rostfritt. Om någon har en stump över så hojta...några mm över 95 är inga problem heller! 4tum ligger på 101mm i diameter och skulle funka också.
ett stupränna-rör är ganska tunt att svetsa i sedan är färgen på riktigt giftig...
men gör så att du ringer vilken metall verkstan/svetsfirma som helst i krokarna där du bor så har dom säkert massa spill om inte annat kan dom ta hem åt dig osv...
Jag öppnar en ny dörr... glasfiber och polyester. gör en plugg av frigolit, klä med packtejp och lägg på glasfibret man kan göra vilka former man vill och man slipper läckande skarvar i onödan.
Går även att "plasta" raka rör med inbyggd fläns
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-