5289
Sök

Vart kan man köpa "lera" att använda till kjolpaket mm?

LillNaisarn
3 februari 2009
Trådstartare
#1
Nu kanske rubriken inte vart den bästa.
Men som sagt så letar jag efter "lera" som man kan använda för formgivning för att göra eget kjolpaket eller liknande. Det är tänkt att jag ska försöka göra ny breddning till bilen nu och tänkte pröva på lera då fogskum var ett helvete att arbeta med smile

Utländska så som svenska sidor funkar fint!

www.maniacracing.se
494 Inlägg
3 februari 2009
#2
skriv o fråga han Adrian-Styling här på garaget för han säljer sånt
Men jag tyckte att det va ganska dyrt.. 1kg 200kr volymmässigt 700ccm
Senast redigerat av ToBe (3 februari 2009)

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

LillNaisarn
3 februari 2009
Trådstartare
#3
ToBe skrev:
skriv o fråga han Adrian-Styling här på garaget för han säljer sånt
Men jag tyckte att det va ganska dyrt.. 1kg 200kr volymmässigt 700ccm

Smart idé att den tanken inte slog mig.
Dyrt och dyrt det går ju att återanvända så om man ser så är det väll inte så dyrt.

Tack igen för idén ska genast skicka ett PM åt han smile

www.maniacracing.se
494 Inlägg
3 februari 2009
#4
Gör det Hoppas det finns fler på garaget som vet var man kan köpa leran någon stans så man kan få lite fler ställen o köpa på

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
3 februari 2009
#5
Har för mig att det heter spackel.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

www.maniacracing.se
494 Inlägg
3 februari 2009
#6
Nopp det gör det inte...

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

LillNaisarn
3 februari 2009
Trådstartare
#7
ToBe skrev:
Gör det Hoppas det finns fler på garaget som vet var man kan köpa leran någon stans så man kan få lite fler ställen o köpa på

Om du tänker på superclay som jag tror den heter som Adrian använder så vette tusan vart man kan köpa då jag försökt prata med dom som tillverkar superclay och fick såna "luddiga" svar om vad det skulle kosta var så gott som omöjligt att köpa av dom genom dom få Mailen jag fick av dom för ett tag sen då jag höll på fundera över detta.

Har även prövat googla lite ang detta utan att bli vettigare (Iofs bara specifikt ang Superclay)
zijaa skrev:
Har för mig att det heter spackel.

Sen när använder man spackel för att formge/göra breddningar mm?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
3 februari 2009
#8
Finns i USA för för typ 50 kr kilot. Ska rota igenom mina favoriter på datorn sen och se om jag kan rota fram en adress. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

LillNaisarn
3 februari 2009
Trådstartare
#9
Torlejf skrev:
Finns i USA för för typ 50 kr kilot. Ska rota igenom mina favoriter på datorn sen och se om jag kan rota fram en adress. smile

Mvh. David.

Det tycker jag låter ut som en bra ide så kan man beställa direkt lite iaf smile

LillNaisarn
6 februari 2009
Trådstartare
#10
Nu har man iaf fått tag i Superclay (Medium) så om någon behöver några Kg kan jag sälja iväg då man kunde köpa som minst 20kg.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
6 februari 2009
#11
LillNaisarn skrev:
Nu har man iaf fått tag i Superclay (Medium) så om någon behöver några Kg kan jag sälja iväg då man kunde köpa som minst 20kg.

vart köpte du det någonstans ???

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

LillNaisarn
6 februari 2009
Trådstartare
#12
ToBe skrev:
vart köpte du det någonstans ???

www.kolb-technology.com

135:-/Kg då man köpte 20kg (Minsta man kan beställa!).
Det var frakten som var dyr gick på just över 80 Euro.


Sök