Brains skrev:
Man får cancer av allt nuförtiden...
Snart säger dom väl att om man är arbetslös så ökar cancerrisken också.
Tycker att man alltid hör om dittan och dattan dubblar risken att få cancer, snart borde varje människa vara uppe i drygt 300% säkerhet att man får cancer redan efter första veckan man föds...
Kunde inte bry mig mindre om vad för något producerar min el, sålänge den är billig.
Eller ja, om jag får transportera vindkraftsbladen så bygg mer såna!

Ja, det är farligt att vara arbetslös. allt som skadar kroppen kan öka risken för cancer. Till och med halsbränna

Det dör 20 000 om året pga cancer. Det är relativt ovanligt att yngre människor diagnostiseras med cancer. Under 1%. Vid vissa kärnkraftverk är den siffran avsevärt högre. Speciellt för leukemi.
Kärnkraftselen från nybyggda reaktorer är tyvärr dyr. Men det kanske man måste acceptera för att minska koldioxidutsläppen? Det spekuleras i att ett nytt kärnkraftverk inte ens skulle kunna producera el till ett pris under 80 öre till 1kr per kW/h. För högra krav på säkerheten här. Våra gamla kärnkraftsverk har inga dyra lån, dessutom har de en massa dispenser som nya kärnkraftverk inte tillåts ha. Bland annat dimensionering av vissa skydd.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)