8 februari 2009
Trådstartare
kan börja med att säga att jag är helt jävla värdelös på datorer, så om någon har svar på mitt problem så försök att göra det så lätt som möjligt när ni förklarar.
vill också be om ursäkt för att det är så extremt mycket text, men ni som är riktigt kunniga på datorer kan väll ta er tid att läsa och se om ni vet någon lösning, det uppskattas väldigt mycket.
det är så här att jag köpte mig en ny dator för några veckor sedan (accer aspire, stationär, om det hjälper) som internet knappt funkar på.
problemet är följande:
jag har anslutning till internet, och jag kommer ut på internet, och jag kommer även åt dem flesta hemsidor, men bara till hälften eller vad man ska säga.
det är ungefär som när man gör "ett halvt" väck på en vattenslang, det kommer lite vatten men inte tillräckligt för att det ska bli bra flöde.
alltså jag kommer bara åt halva hemsidor typ. som tillexempel den här sidan laddas bara till hälften, sen står det "sidan är klar men innehåller fel".
kan tillägga att datorn är kopplad på en router (stavning?) och vi har provat att koppla andra datorer i huset på den porten och dem funkar, vi har även provat att koppla nätverkskabeln till andra datorer och dem funkar utan problem. så det känns som om det beror på Vista. för jag har hört hur många som helst som säger att det är skitdåligt. eller om det är någon inställning någonstans kanske?
Den Som Syns Är Aldrig Snabbast