4751
Sök

Internetproblem windows vista

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
kan börja med att säga att jag är helt jävla värdelös på datorer, så om någon har svar på mitt problem så försök att göra det så lätt som möjligt när ni förklarar.

vill också be om ursäkt för att det är så extremt mycket text, men ni som är riktigt kunniga på datorer kan väll ta er tid att läsa och se om ni vet någon lösning, det uppskattas väldigt mycket.

det är så här att jag köpte mig en ny dator för några veckor sedan (accer aspire, stationär, om det hjälper) som internet knappt funkar på.

problemet är följande:
jag har anslutning till internet, och jag kommer ut på internet, och jag kommer även åt dem flesta hemsidor, men bara till hälften eller vad man ska säga.
det är ungefär som när man gör "ett halvt" väck på en vattenslang, det kommer lite vatten men inte tillräckligt för att det ska bli bra flöde.
alltså jag kommer bara åt halva hemsidor typ. som tillexempel den här sidan laddas bara till hälften, sen står det "sidan är klar men innehåller fel".

kan tillägga att datorn är kopplad på en router (stavning?) och vi har provat att koppla andra datorer i huset på den porten och dem funkar, vi har även provat att koppla nätverkskabeln till andra datorer och dem funkar utan problem. så det känns som om det beror på Vista. för jag har hört hur många som helst som säger att det är skitdåligt. eller om det är någon inställning någonstans kanske?

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

2 230 Inlägg
8 februari 2009
Hur menar du med att halva sidan laddas? är det bilder som inte visas eller är det knappar eller text eller vad?

är inte vista utan nån instälning kan jag garantera.. kör sj vista utan problem på bärbara smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

583 Inlägg
8 februari 2009
har du testat en annan webbläsare?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Rajpan: det är olika på olika hemsidor. på garaget så laddas inte alla bilder och alla knappar, men text och så syns. ja jag kan ge mig fan på att det är någon inställning. nej alla vista verkar ju inte vara så, men många säger att vista är skit. men jag vet inte, jag har ingen egen erfarenhet av det tongue

Liner: ja jag har provat Firefox. jag lyckades efter många om och men ladda ner det, men det funkade inte bättre med det. några andra tips? smile

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
finns det ingen som haft samma problem eller som vet om att detta problem brukar uppstå?

jag har varit i kontakt med stället jag köpte datorn på (medimarkt) och dem säger att jag ska åka in med datorn, men jag har lagt nästan 1000:- i soppa på att åka in med saker till dem som inte funkar, så om det finns någon som kanske kan ha en lösning på mitt problem så snälla hjälp mig.

jag är desperat tongue

blacken
9 februari 2009
men jag har lagt nästan 1000:- i soppa på att åka in med saker till dem som inte funkar

Försök att begära reseersättning då, står att läsa i Konsumentköplagen om det..

Sök