Chippa audi a4 1.8ts quattro -99?

johan1989
5 februari 2009 · 215 Inlägg

Funderar på att chippa min audi a4 1.8ts quattro -99. Vill gärna ha tips på olika chip som är bra till bra pris. Vad för problem kan uppstå om man chippar den? Håller det i längden? Har hört att växellådan inte ska hålla i längden om man chippar. Hur ändras soppa förbrukningen?

itouch
5 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Är mer kopplingen som inte håller i längden om du endast chippar. Växellådan i de bilarna tål effekten efter chippning utan problem. Soppaförbrukningen blir lite lägre vid landsvägskörning, dock så brukar man köra bilen lite hårdare när den blivit piggare så det brukar jämna ut sig ändå. Jag rekommenderar starkt BSR för detta, pålitliga och bra produkter.

skinkis WestCoast!
6 februari 2009 · 86 Inlägg

Detta är ju ingen "speciell" motor överhuvudtaget, utan de flesta seriösa företag har ju produkter till 1.8T motorn...

Smaken är som vanligt som baken, delad...
Det viktigaste är att du vänder dig till ett företag som du litar på och kan ge support vid ev. problem.
Det är heller ingen nackdel att välja ett företag som inte ligger allt för långt borta.

Min egna högst personliga åsikt, håll dig borta från blocket chip osv. vänd dig till ett seriöst företag som vet vad dom sysslar med! Det kostar lite mer, men blir så fruktansvärt mycket bättre.

Ace Competition, Dahlbäck, BSR, Chip-Center osv. osv. osv. har ju chip till dessa bilarna...

Lycka till!
/Hampus

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
Holden Commodore "VL Turbo" (1986)
drakenberg IT-samordnare
6 februari 2009 · 43 Inlägg

Jag hopaps att din bil har en bättre växellåda än min Octavia 1.8T -01 för den höll inte för chippning, och då kan jag räkna på ena handen hur ofta jag drog på ordentligt på ettan. smile

Some are wise - some are othewise.
johanjohan
6 februari 2009 · 58 Inlägg

Växellåds ras behöver du nog inte oroa dig för
Membran i orginal dumpen brukar tydligen va kassa...
Rekomenderas att dom byts från dom flesta jag pratat med.
Kan va svårt att få upp bra ladd annars.
Annars är ju Maxxtuning, BSR och Dahlbäcks bra

skinkis WestCoast!
6 februari 2009 · 86 Inlägg

drakenberg skrev:
Jag hopaps att din bil har en bättre växellåda än min Octavia 1.8T -01 för den höll inte för chippning, och då kan jag räkna på ena handen hur ofta jag drog på ordentligt på ettan. smile

Eftersom att han har en Quattro så tror jag inte det är samma låda där  wink

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
Holden Commodore "VL Turbo" (1986)
Husse
7 februari 2009 · 96 Inlägg

Powerchip om man åker DKW.
Den lokala Powerchip killen här, åker med sin programvara i sin S2'a och gör låga 11'or på strippen med en i övrigt (frånsett lite skrattgas) standard bil.

302ci (5000cc) Commodore Coupé nyrenoverat och med betydligt mer pulver.
johan1989
9 februari 2009 · 215 Inlägg

Okej, blev sugen på ett powerchip. Det finns en firma här som säljer och monterar dem. Tror dem skulle ha 2500:- eller 3500:- kommer inte ihåg säkert. Är det driftsäkert det chippet då?  Är det nå många som haft problem med det? Dem måste tydligen löda om ett chip i bilen, är det dåligt att göra det eller spelar det ingen roll?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang