Film: Jag testar Ferrari 430 Scuderia

saab93saab
10 augusti 2008 · 122 Inlägg

MDrei skrev:
lol Senaste Ferrarin jag körde var en F355 år 1998. Denna var riktigt riktigt rå! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=74FRCJsLDGs

När provkörde du Ferrarin?
Jag såg en röd "hög" (om man jämför med Koenigsegg) bil som körde på landningsbanorna på F10 för kanske en vecka sedan, var det du?

MDrei
10 augusti 2008 · 657 Inlägg

Det kan det ha varit.

saab93saab skrev:

MDrei skrev:
lol Senaste Ferrarin jag körde var en F355 år 1998. Denna var riktigt riktigt rå! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=74FRCJsLDGs

När provkörde du Ferrarin?
Jag såg en röd "hög" (om man jämför med Koenigsegg) bil som körde på landningsbanorna på F10 för kanske en vecka sedan, var det du?

saab93saab
10 augusti 2008 · 122 Inlägg

MDrei skrev:
Det kan det ha varit.

saab93saab skrev:

MDrei skrev:
lol Senaste Ferrarin jag körde var en F355 år 1998. Denna var riktigt riktigt rå! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=74FRCJsLDGs

När provkörde du Ferrarin?
Jag såg en röd "hög" (om man jämför med Koenigsegg) bil som körde på landningsbanorna på F10 för kanske en vecka sedan, var det du?

Jag hörde ett ljud som jag inte riktigt kände igen, det mullrade inte riktigt som det gör när Koenigsegg är ute och testar.

Brukar du provköra bilar ofta på landningsbanorna? Skulle varit kul och bara kolla på tex en sådan ferrari som du provkörde i detta clipet och höra på nära håll smile

MDrei
10 augusti 2008 · 657 Inlägg

Det går säkert at ordna ngn gång. Maila gustav@gtboard.com

Dte kan vart vackert BMW M3 V8 Cabriolet ljud också big_smile

saab93saab skrev:

MDrei skrev:
Det kan det ha varit.

saab93saab skrev:
När provkörde du Ferrarin?
Jag såg en röd "hög" (om man jämför med Koenigsegg) bil som körde på landningsbanorna på F10 för kanske en vecka sedan, var det du?

Jag hörde ett ljud som jag inte riktigt kände igen, det mullrade inte riktigt som det gör när Koenigsegg är ute och testar.

Brukar du provköra bilar ofta på landningsbanorna? Skulle varit kul och bara kolla på tex en sådan ferrari som du provkörde i detta clipet och höra på nära håll smile

Senast redigerat av MDrei (10 augusti 2008)

_Wallis_
10 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

MDrei skrev:
Jag antecknar...

"Har provkört både Lamborghini och några Porschar, men inte lägger jag upp halvkassa klipp på det."

Du lägger inte upp det för du itne har det alltså. Låter rimligt lol


Irmscher Vectra skrev:

Det var ganska länge sen. Det var oplanerat och det fanns inte kameror i mobilerna då... Diablon körde jag 1997.

Ojoj va manlig man kan vara då!!
Innan du börjar skryta & försöker skapa din " Tvshow " så kan du ju till att börja med skaffa en bättre kamera & kameraman då!
Det där är la inget att skryta med direkt med,Inte för att jag själv testat en, Men dock är jag inte intresserad av sånna bilar, V8 som gäller här mer.  Kom tillbaka när du testat Alf Hansson 2000 hästars Pontiac GTO eller nån koenigsegg  , Där börjar det bli intressant!

+ Sätt ngn bakom ratten som har erfarenhet + intressant att lyssna på, och skaffa ett bättre kamera crew.

Kan du andas kan du dö.
MDrei
10 augusti 2008 · 657 Inlägg

Hehe lol Håller med dig om det första stycket men det övriga är inte värt en kommentar.

NiclasT skrev:
Tyckte det var en okej film och provkörning av Scuderian, speciell bil.
Förstår att folk klagar på engelskan för den var värdelös, men man lyssnar väl då hellre på motorljudet? smile

Tänkte först lägga mig på din sida med det här med kritiken hit och dit tills jag såg dina spydiga inlägg som innehöll saker som "Lilla vännen" och andra "försöka-vara-überkucku"-skit.

Du är uppenbarligen ingen alfahanne utan en flöjt som bara kan vara macho bakom tangentbordet och det är nog det som gör folk lite förbannade. Du vet lika väl som jag att du aldrig skulle våga ge dig ifrån ens ett pip om detta var en IRL-diskussion.

Senast redigerat av MDrei (10 augusti 2008)

Goffen Administratör
10 augusti 2008 · 2 974 Inlägg

I fortsättningen håller vi en god ton. Kritik är en sak men påhopp undanbes. Ser jag nått mer sånt kommer personen i fråga stängas av. mvh

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
MDrei
10 augusti 2008 · 657 Inlägg

Bättre kamera defintivt samt eventuellt med mer kommentarer. Det blev som sagt improviserat men bättre det än ingenting.

Jag kan lyssna till Scuderians ljud långt oändligt många ggr till: det var verkligen en upplevelse.

_Wallis_ skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

MDrei skrev:
Jag antecknar...

"Har provkört både Lamborghini och några Porschar, men inte lägger jag upp halvkassa klipp på det."

Du lägger inte upp det för du itne har det alltså. Låter rimligt lol



Ojoj va manlig man kan vara då!!
Innan du börjar skryta & försöker skapa din " Tvshow " så kan du ju till att börja med skaffa en bättre kamera & kameraman då!
Det där är la inget att skryta med direkt med,Inte för att jag själv testat en, Men dock är jag inte intresserad av sånna bilar, V8 som gäller här mer.  Kom tillbaka när du testat Alf Hansson 2000 hästars Pontiac GTO eller nån koenigsegg  , Där börjar det bli intressant!

+ Sätt ngn bakom ratten som har erfarenhet + intressant att lyssna på, och skaffa ett bättre kamera crew.

MDrei
10 augusti 2008 · 657 Inlägg

Äntligen.

Goffen skrev:
I fortsättningen håller vi en god ton. Kritik är en sak men påhopp undanbes. Ser jag nått mer sånt kommer personen i fråga stängas av. mvh

Tengu1969
10 augusti 2008 · 1 396 Inlägg

MDrei skrev:
Hehe lol Håller med dig om det första stycket men det övriga är inte värt en kommentar.

NiclasT skrev:
Tyckte det var en okej film och provkörning av Scuderian, speciell bil.
Förstår att folk klagar på engelskan för den var värdelös, men man lyssnar väl då hellre på motorljudet? smile

Tänkte först lägga mig på din sida med det här med kritiken hit och dit tills jag såg dina spydiga inlägg som innehöll saker som "Lilla vännen" och andra "försöka-vara-überkucku"-skit.

Du är uppenbarligen ingen alfahanne utan en flöjt som bara kan vara macho bakom tangentbordet och det är nog det som gör folk lite förbannade. Du vet lika väl som jag att du aldrig skulle våga ge dig ifrån ens ett pip om detta var en IRL-diskussion.

lol

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Aceventura
23 augusti 2008 · 3 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Hade iofs varit roligare att se när mekanikern var ute och gjorde donuts med Lasses banpreppade F40 smile

Sorry om jag lånar tråden...men vad är det för F40 som Lasse Jönsson har..?  Banpreppad..?

brillmongo
23 augusti 2008 · 874 Inlägg

Orkar inte ens läsa igenom hela tråden, varför all denna pajkastning fram och tillbaka? Om man nu ska ge kritik kan den la vara konstruktiv då och man behöver ju vara nervärderande heller, detta e ju sandlådenivå från alla håll tragiskt. . .

Tyckte inte heller filmen var nån höjdare om jag ska vara ärlig, men gillar bilen skarpt, och ljudet ännu mer (av det man kunde höra) men det e ju bara att inse, filmklipp på youtube håller för det mesta riktigt kass kvalité antar att det beror på att de måste komprimeras ner till en viss storlek eller nåt.

Men lite mer bilder på bilen utifrån tack. Både i rörelse och stillastående ^^

Senast redigerat av brillmongo (23 augusti 2008)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Quantic
23 augusti 2008 · 645 Inlägg

MDrei skrev:
Kanske det. Det får bli en särskilt fölr garagetanhängare lol

Till saken hör att ingen av de 10 000+ tittare som sett filmen på YouTubehar klagat på "svengelskan".



Quantic skrev:
Får jag komma med förslaget att göra nästa film på svenska och att ni sedan lägger till engelska undertexter? Visst det blir lite mer jobb men jag tror det kan löna sig i slutändan.

Just my 2 cents...

Inte så att det va dåligt o förstå svengelskan men jag tror det hade gett ett bättre helhetsintryck om det gjorts på svenska o sen på med engelska undertexter. Talet flyter på så mkt bättre tycker jag om man nu inte har en grym engelska. ok? smile

Jag menar jag har inga problem o sitta och titta på japaners som tjattrar drifting i ett jäkla tempo ifall det är textat t.ex smile

Turbomatte Lackerare/Rekondare
24 september 2008 · 834 Inlägg

Jag har med kört exklusiva bilar inom jobbet. Tex lambo gallardo, ferari f430, 550, 599. Porshe gt3 osv men jag känner att det räcker så.

Jag behöver inte filma det, lägga ut det överallt på nätet och få det att se ut som nån motorjournalen copy.

Vill jag ha fakta och en bra recension så kollar jag på topgear eller fifth gear eller något sådant. Jag börjar faktiskt bli trött på alla dessa gtboard m5board osv osv som bara är videos på två olika bilar som körs av unga personer som tror att dom gör något tillförlitligt test av bilarnas prestanda.


Nej tack för min del!

MDrei
24 september 2008 · 657 Inlägg

Du behöver itne ta det så allvarligt .)

Ja, vi jämför bilar, men nej det är inte på lodigt allvar, men många verkar dock tro det av kommentarerna att döma.

Här är mer otillförlitliga test smile http://www.youtube.com/profile_videos?u … oarddotcom

Turbomatte skrev:
Jag har med kört exklusiva bilar inom jobbet. Tex lambo gallardo, ferari f430, 550, 599. Porshe gt3 osv men jag känner att det räcker så.

Jag behöver inte filma det, lägga ut det överallt på nätet och få det att se ut som nån motorjournalen copy.

Vill jag ha fakta och en bra recension så kollar jag på topgear eller fifth gear eller något sådant. Jag börjar faktiskt bli trött på alla dessa gtboard m5board osv osv som bara är videos på två olika bilar som körs av unga personer som tror att dom gör något tillförlitligt test av bilarnas prestanda.


Nej tack för min del!

MDrei
26 januari 2009 · 657 Inlägg

Jo det gör nog de festa av ägarna till dessa bilar men jag tycker det är kul att jämföra bilarna och inte förarna, och det gör bäst med rullande start.

Annars kan de gå såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=l06ZydBy1UE



URC skrev:
Alltid kul att kika på lite superbilar, kör ni aldrig riktig bana?
Hur som helst så hade jag åxå velat köra ferrari och lambo lite då och då  big_smile

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
26 januari 2009 · 1 781 Inlägg

Min kompis pappas chef äger 2 sånna där, en svart och en röd!

Team Insane Racing
Pylver Amatör
11 februari 2009 · 19 Inlägg

Riktigt cool bil utan tvekan. Men jag skulle vilja se mer film på mätaren, utifrån när bilen dundrar förbi o.s.v!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang