5053
Sök

Företag som gör gängor!

Herr
1 722 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Hallå!!

Jag undrar fall någon vet ett företag i sthlm's området som kan göra en gänga i min fuelrail? har råkat vridit sönder den, så den läcker lite soppa.. har fått tag på en ny fuelrail och behöver göra en gänga i den. Så, någon som vet något företag som kan hjälpa mej?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
11 februari 2009
det är väll bara att knata in på vilken verkstad som helst å be dom göra det?

757 Inlägg
11 februari 2009
eller köpa en gängtapp o gänga själv?

Random Hero
4 047 Inlägg
11 februari 2009
köp gängor på burk, de har säkert biltema ! nej men de kan nog vilken bilmek som helst fixa

Dog food lid. Backwards

Herr
1 722 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
BBAD skrev:

Ofan, du menar att bilverkstäder har gängverktyg? Åker ner imorrn till den lokala bilverkstaden o hör me dom då.. smile

Herr
1 722 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Lanjin skrev:
eller köpa en gängtapp o gänga själv?

Vill gärna inte förstöra min fuelrail genom att gänga fel eller dyligt.. aldrig gängat förrut..

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
11 februari 2009
LocKtar skrev:
BBAD skrev:

Ofan, du menar att bilverkstäder har gängverktyg? Åker ner imorrn till den lokala bilverkstaden o hör me dom då.. smile

ja de e klart att dom borde ha

624 Inlägg
11 februari 2009
biltema hor tom insatsgängor-helicoil..
AVE BILTEMA=)

who´s the man?

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2009
Ganska lätt att gänga om själv faktiskt, bara man vet vad man ska ha för gänga och har rätt tapp.
Ett litet svängjärn och en tapp så är det gjort. Rekommenderas ju inte att dra av gängtappar dock.. wink

Herr
1 722 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
oK! Jag har råkat gänga sönder en gänga i toppen på 200an.. så jag måste med andra ord göra en ny gänga! Nån sa nåt om helicoil som finns att köpa på biltema... va tror ni om det? eller är det att föredra att gänga på sedvanligt vis?

Herr
1 722 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Kollade på biltemas hemsida, fanns inga helicoil, någon som vet vart man kan köpa?

16 197 Inlägg
11 februari 2009
LocKtar skrev:
BBAD skrev:

ofta e fuelrail så pass tunna att dom inte går att gänga i..  vad exakt e de du ska montera??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Herr
1 722 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
LocKtar skrev:
BBAD skrev:

ofta e fuelrail så pass tunna att dom inte går att gänga i..  vad exakt e de du ska montera??

Den jag lyckades bända sönder, va redan gängad. så det går att gänga i den.. alltså, den e inte gängad original, utan den är gängad i efterhand. Det är en aeromotive btr som jag ska gänga dit.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
12 februari 2009
steifan skrev:
Ganska lätt att gänga om själv faktiskt, bara man vet vad man ska ha för gänga och har rätt tapp.
Ett litet svängjärn och en tapp så är det gjort. Rekommenderas ju inte att dra av gängtappar dock.. wink

hehe nej, blir lätt ett helvete då.. finns ju inte mycket som borrar igenom en sådan tapp.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

En gång till nu
760 Inlägg
12 februari 2009
Kröka å gänga, vissa folks fritid. en vvs'ares vardag

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

1 024 Inlägg
12 februari 2009
borra å gänga själv det lättaste som finns.

Sök