4863
Sök

Bakrutetorkarens placering i viloläge

562 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Tjena, har en lite udda fråga roll

Nu är det så att jag stod och kollade ut på en parkering idag där i princip alla bilarna var typ kombibilar med Bakrutetorkare. Det va Volvo, Opel, Hyundai, Toyota, Ford och Volkswagen. Men alla bilar hade bakrutetorkaren i viloläge åt vänster förutom Volkswagen, varför är det så:D?

Udda fråga, men vad tror ni;)

9-5 Aero Sedan -05

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 februari 2009
Det handlar om politik! lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
12 februari 2009
På min jeep cherokee så ligger den åt höger när den är i viloläget. Tror att det är likadant på min andra jeep med

2 638 Inlägg
12 februari 2009
TurbOla skrev:

Den var rätt bra lol

4 824 Inlägg
12 februari 2009
micke-opel skrev:
Tjena, har en lite udda fråga roll

Nu är det så att jag stod och kollade ut på en parkering idag där i princip alla bilarna var typ kombibilar med Bakrutetorkare. Det va Volvo, Opel, Hyundai, Toyota, Ford och Volkswagen. Men alla bilar hade bakrutetorkaren i viloläge åt vänster förutom Volkswagen, varför är det så:D?

Udda fråga, men vad tror ni;)

volvo bilar har åt båda hållen beroende på modell och årsmodell, tex på V70 så ligger den är vänster tom 03 sen bytte man håll och nu ligger den åt höger och jag har ingen aning varför man bytte.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Random Hero
4 047 Inlägg
12 februari 2009
är de inte så att den kan stanna på båda sidor på vw:n ? vet att de e så på sharan iaf

Dog food lid. Backwards

1 353 Inlägg
12 februari 2009
BMW E34 så kan den stanna åt bägge hållen iallafall.

och ganska vanligt med kontaktfel till bakrutetorkaren, då kan den stanna vartsom helst på bakrutan ;P

There's no replacement for displacement

1 814 Inlägg
13 februari 2009
TurbOla skrev:

hahaah, klockren tongue

Sök