4921
Sök

Förkortningar till lyx expl mercedes amg , volvo GLT

2 337 Inlägg
12 februari 2009
Mange_GVe skrev:
Sarge skrev:
Pris och lyx är väl inte synonymt, även om lyx oftast kostar lite stålar. Men en Mclaren F1 är ju svindyr utan att vara speciellt lyxig. Däremot kan jag väl hålla med om att S80 Exec är rätt lyxig för att vara en Volvo, men den står sig rätt slätt mot en fullsmetad Merca S-klass, t.ex.

Men för att återgå till frågan i tråden, det är väl bara att gå ut på respektive bilmärkes hemsida och kolla vad lyxvarianterna heter.

Det håller jag med om och mercan är helt klart lyxigare än volvon, men den känns ändå lyxig men beror ju vad man jämnför med.

Jo precis, allting är ju som bekant relativt. Jag tror att vi menar ungefär samma sak smile

Personligen ser jag på en lyxbil som något kompromisslöst, antingen är det en lyxbil eller så är det inte det. Sedan kan ju en bil vara lyxigare än en annan, utan att för den sakens skull vara en lyxbil. Liten skillnad i ord, men stor skillnad i praktiken, i mitt tycke. Men det är mina (lagom otydliga och flummiga) $.02.

1 754 Inlägg
12 februari 2009
Mange_GVe skrev:
TBOC_Razor skrev:
Holiace skrev:
Kan bara tillägga att SAAB inte heller är lyxbilar. Volvo är mer lyxbilar än Saab.
Dock förstår jag inte varför denna tråd finns. Vi har redan en.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117526

Vem har ens nämnt Saab i denna tråden ??  tongue

Var det det Niick skrev som du hängde upp dig på eller ??

Asså ärligt talat, man fattar ju varför 90% av alla trådar på garaget slutar i Saab Vs. Volvo......

Ja det är ett evigt pajkastande från båda håll hehe tongue

Jo. Men jag är varken för eller emot något av märkena. Om jag fick välja mellan en ny Saab eller en ny Volvo hade jag valt Saab (Turbo-X). Tvärt om för valfri begagnad.

Jag kan inget om allt.

338 Inlägg
12 februari 2009
Sarge skrev:
Mange_GVe skrev:
Sarge skrev:
Pris och lyx är väl inte synonymt, även om lyx oftast kostar lite stålar. Men en Mclaren F1 är ju svindyr utan att vara speciellt lyxig. Däremot kan jag väl hålla med om att S80 Exec är rätt lyxig för att vara en Volvo, men den står sig rätt slätt mot en fullsmetad Merca S-klass, t.ex.

Men för att återgå till frågan i tråden, det är väl bara att gå ut på respektive bilmärkes hemsida och kolla vad lyxvarianterna heter.

Det håller jag med om och mercan är helt klart lyxigare än volvon, men den känns ändå lyxig men beror ju vad man jämnför med.

Jo precis, allting är ju som bekant relativt. Jag tror att vi menar ungefär samma sak smile

Personligen ser jag på en lyxbil som något kompromisslöst, antingen är det en lyxbil eller så är det inte det. Sedan kan ju en bil vara lyxigare än en annan, utan att för den sakens skull vara en lyxbil. Liten skillnad i ord, men stor skillnad i praktiken, i mitt tycke. Men det är mina (lagom otydliga och flummiga) $.02.

Exakt wink

V-Power
1 186 Inlägg
13 februari 2009
Mange_GVe skrev:
IceEyes skrev:
Niick skrev:

Fixat.

Hahaha! lol

En Volvo S80 V8 AWD Executive tycker jag då iaf är rätt lyxig med nypris på över 700 000.

haha V8 big_smile så gulligt, jag behöver inte ens nämna vad mercedes har att erbjuda wink

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
13 februari 2009
volvo glt= glad liten traktor haha lol

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

338 Inlägg
13 februari 2009
R1kard skrev:
Mange_GVe skrev:
IceEyes skrev:

Hahaha! lol

En Volvo S80 V8 AWD Executive tycker jag då iaf är rätt lyxig med nypris på över 700 000.

haha V8 big_smile så gulligt, jag behöver inte ens nämna vad mercedes har att erbjuda wink

Nu var det ju inte motorn som avgjorde och vad kostar mercan dubbelt upp.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2009
Standardutrustning (ett urval)7-växlad automatväxellåda 7G-Tronic [1]

Adaptivt bromssystem med rullningsspärr och hjälpfunktion för start i uppförsbacke

Adaptivt bromsljus

Adaptiva krockkuddar samt sidokrockkuddar och fönsterkrockkuddar fram och bak

Airmatic, luftfjädring med adaptivt dämpningssystem och automatisk nivåreglering fram och bak

Mittarmstöd fram och bak, fällbara, med fack

Belysningsaktivering/fördröjd släckning när bilen öppnas/låses

Passagerarframstol elektriskt inställbar från förarplatsen

Bromsassistent, BAS

Glasögonfack i takkonsolen

Comand med radio, 8-tums färgdisplay och dvd-spelare, kan läsa filer i mp3-format

Växelväljare vid rattstången och växelknappar bak på rattens ekrar

Distronic Plus, farthållare med avståndsreglering

Elektrisk parkeringsbroms (lossas automatiskt)

Elektronisk sladdparering, ESP®, inkl. låsningsfria bromsar, ABS, och antislirreglering, ASR

Elektriskt uppvärmbara framstolar

Elektriska fönsterhissar fram och bak med Pre-Safe®-stängningsfunktion

Krokar och lastsäkringsnät i bagageutrymmet

Baklucka med servo och fjärrupplåsning

Paneler i Calyptus

Barnsäkring med funktion för kortvarig upplåsning

Komfortklimatanläggning Thermotronic

Sminkspeglar fram och bak, belysta

LED-blinkers i ytterbackspeglarna

Läderklädsel [2]

Lättmetallfälgar

Automatisk höjning av ratten när förardörren öppnas

Rattstång, elektriskt inställbar i höjd- och längdled

Minnespaket för inställningar av framstolar, ratt och ytterbackspeglar (höger med parkeringsautomatik) [2]

Metalliclack [2]

Multifunktionsratt

Aktiva nackskydd fram

Parameterstyrning, hastighetsrelaterad servostyrning

Regnsensor med två känslighetsnivåer

Tirefit (reservhjul på burk) och elektrisk luftpump

Varningsfunktion för minskat däcktryck

Trepunktsbälten

Säkerhetskonceptet Pro-Safe™

Framstolar med svankstöd, elektriskt inställbara, med Pre-Safe®-positioneringsfunktion för passagerarframstolen

Elektriskt uppvärmbara framstolar [2[[3]

Steglösa dörrspärrar

Tempomat inkl. Speedtronic, farthållare med hastighetsbegränsare

Värmeisolerande rutor, gröntonade

Värme- och ljuddämpande samt infrarödreflekterande säkerhetsglas runtom [4]

Centrallås med fjärrstyrning

Extra standardutrustning till S-Klassen i långt utförandePassagerarframstol elektriskt inställbar från baksätet

Rullgardin till bakrutan

Läderklädsel

Elektriskt manövrerbar glastaklucka med Pre-Safe®-stängning

Baksäte med elektriskt inställbara ytterplatser med nackskydd, inkl. Pre-Safe®-positioneringsfunktion

Stolsvärme bak

Extra standardutrustning till S 600 och S 65 AMGActive Body Control, ABC, aktivt fjädringssystem

Panelbelysning

Slutrör (S 600: två separata slutrör med mittlist; S 65 AMG: två dubbla slutrör)

Bi-xenonstrålkastare med aktivt kurvljus, kurvtagningsljus och dynamisk strålkastarräckviddsreglering

Navigationssystem Comand APS med hårddisk, 8-tums färgdisplay (16:9) och dvd-spelare, kan läsa filer i mp3-format

Dvd-växlare för 6 skivor

Stöldlarm med bogser- och interiörlarm

Aktiva multikonturstolar fram med massagefunktion och Pre-Safe®-positioneringsfunktion

Garageportsöppnare i innerbackspegeln

Paneler i poppel natur, blanka

Ytterbackspegeln på förarsidan och innerbackspegeln automatiskt avbländande

Keyless-Go

Komfortnackskydd på ytterplatserna bak

Läder Passion Exklusiv

18-tums lättmetallfälgar med V12-design

Ratt i trä- och läderutförande

Minnespaket för inställningar av framstolar, ratt och ytterbackspeglar (höger med parkeringsautomatik)

Metalliclack

Handsfreeförberedelse för mobiltelefon

Multikonturstolar bak med massagefunktion samt Pre-Safe®-positioneringsfunktion

Aktiva nackskydd fram

Parktronic

Elektriskt manövrerbar rullgardin till bakrutan

Eluppvärmd vindrutespolare

Strålkastarspolare

Servostängning av dörrar

Surroundsystem Harman Kardon® Logic7® DTS, Dolby Digital 5.1, 14 högtalare, 600 W

vilket av detta har volvos lyxigaste ? :P

Bensindriven (95, 98 oktan) 
  S 350 Sedan  V6 Cylindrar  200 kW (272 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  798 000  SEK 
  S 350 4MATIC Sedan  V6 Cylindrar  200 kW (272 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  835 000  SEK 
  S 450 Sedan  V8 Cylindrar  250 kW (340 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  875 000  SEK 
  S 450 4MATIC Sedan  V8 Cylindrar  250 kW (340 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  912 000  SEK 
  S 500 Sedan  V8 Cylindrar  285 kW (388 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  952 000  SEK 
  S 500 4MATIC Sedan  V8 Cylindrar  285 kW (388 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  989 000  SEK 
  S 63 AMG Sedan  V8 Cylindrar  386 kW (525 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  1 325 000  SEK 
Diesel

S 320 CDI BlueEFFICIENCY Sedan  V6 Cylindrar  173 KW (235 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  772 000  SEK 
  S 320 CDI 4MATIC Sedan  V6 Cylindrar  173 KW (235 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  809 000  SEK 
  S 420 CDI Sedan  V8 Cylindrar  235 KW (320 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  949 000  SEK 

lite priser med standard utrustning
Senast redigerat av Team-Adolfsson (13 februari 2009)

Avstängd
233 Inlägg
13 februari 2009
Mange_GVe skrev:
R1kard skrev:
Mange_GVe skrev:

en Mercedes C63 kostar 7-800k med lagom utrustning, och jag tror knappast det finns någon i världen som skulle valt en volvo framför den, i så fall borde dom inte vara medlem på denna hemsida för då är dom inte tillräckligt bilintresserade för att fatta något.

Blå saab 9-3 turba

2 337 Inlägg
13 februari 2009
En lyxbil handlar ju inte heller enbart om utrustning. Det är helhetskänslan. Ljudet när du stänger dörren. Exaktheten i reglage. Etc etc.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2009
Niick skrev:
Mange_GVe skrev:
R1kard skrev:

en Mercedes C63 kostar 7-800k med lagom utrustning, och jag tror knappast det finns någon i världen som skulle valt en volvo framför den, i så fall borde dom inte vara medlem på denna hemsida för då är dom inte tillräckligt bilintresserade för att fatta något.

priset för en c63 amg med orginal utrustning
V8 Cylindrar  336 kW (457 hk)  Automatväxellåda, 7G-TRONIC  682 900  SEK

V-Power
1 186 Inlägg
13 februari 2009
Mange_GVe skrev:
R1kard skrev:
Mange_GVe skrev:

Spelar det någon roll vad som avgjorde? Benz slår Volvo på allt ändå big_smile

Visst Volvo är en bra bil, men när du vill utmana mercedes så e du ute på jävligt djupt vatten.
Senast redigerat av R1kard (13 februari 2009)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Darth Vader
1 644 Inlägg
13 februari 2009
R1kard skrev:
Visst Volvo är en bra bil, men när du vill utmana mercedes så e du ute på jävligt djupt vatten.

Och sen handlar det ju om priser med.

Braaaaap?

V-Power
1 186 Inlägg
13 februari 2009
DoWahDiddy skrev:
R1kard skrev:

Jovisst klart gör det de. Men säg att du har pengarna då, vad har volvo att erbjuda då? Ingenting.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
233 Inlägg
13 februari 2009
R1kard skrev:
DoWahDiddy skrev:
R1kard skrev:

Jovisst klart gör det de. Men säg att du har pengarna då, vad har volvo att erbjuda då? Ingenting.

och en volvo s80 för 700k eller en c63 för 700k? spelar ingen roll om c63an inte haft någon utrustning, hade endå valt den vilken dag veckan som helst.

Blå saab 9-3 turba

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 februari 2009
Team-Adolfsson skrev:
Mittarmstöd fram och bak, fällbara, med fack

Lättmetallfälgar

Metalliclack

Trepunktsbälten

Centrallås med fjärrstyrning

Rullgardin till bakrutan

Läderklädsel

Strålkastarspolare

vilket av detta har volvos lyxigaste ? tongue

De hade min absolut o lyxiga 940 från 98, skrämmande...

Jonas

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 februari 2009
Ok tillbaka till Topic lite då

Volvo har haft diverse olika betekningar på sina "lyxbilar" det börja med GL sen blev det GLE sen Blev det executive å business ++ å summum å säkert nått nytt nu igen.

Saab hade ju 9000 griffin det var rätt maxad. fanns även en förlängd verison av 900 och en tvåfärgad 900 som kallades för lyx

Jaguar har du som Daimler då e den rätt smetad annars e lyxversionen Sovereign och nu förtiden Portfolio

Ghia skall väll vara en liten lyxigare variant på fordarna ja.

Annars kommer jag inte på nått mer just nu
Hmm kan jag nån mer

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

338 Inlägg
13 februari 2009
R1kard skrev:
Mange_GVe skrev:
R1kard skrev:

Spelar det någon roll vad som avgjorde? Benz slår Volvo på allt ändå big_smile

Jag har aldrig sagt att volvo är bättre än mercedes utan tvärtom om du läser tråden från början, bara att s80in känns lyxig ,det var inget mercedes vs volvo som du verkar tro. Läs igenom tråden bättre nästa gång innan du svarar.
Senast redigerat av Mange_GVe (13 februari 2009)

2 266 Inlägg
13 februari 2009
Nichlas_H skrev:

Eller Ganska Liten Turbo lol big_smile
Men merca har ju även rosten som standard vilket brukar vara tillval på andra bilar tongue haha
kusin jobba på mercedes i falun där fick dom in ganska mycke mercedes bilar för reparation och rostlagning på merca S klass typ takbyten skärmar dörrar hela elsystem äldsta bilen tror jag var en -06.
Kul med en bil för nästan en miljon och så ska man börja rostlaga den i samband med en vanlig service kul. Elsystemet han fick byta sluta på 180000 kr i arbetskostnad för att de hade regnat in i systemet och kortslutit all data i bilen på en -07 S eller C klass tror jag de var.
Nu när vi ändå håller på med pajkastning cool
Senast redigerat av PMPerformance (13 februari 2009)

svetsdiff !!!

1 772 Inlägg
13 februari 2009
PMPerformance skrev:
Nichlas_H skrev:

Men merca har ju även rosten som standard vilket brukar vara tillval på andra bilar tongue haha
kusin jobba på mercedes i falun där fick dom in ganska mycke mercedes bilar för reparation och rostlagning på merca S klass typ takbyten skärmar dörrar hela elsystem äldsta bilen tror jag var en -06.
Kul med en bil för nästan en miljon och så ska man börja rostlaga den i samband med en vanlig service kul. Elsystemet han fick byta sluta på 180000 kr i arbetskostnad för att de hade regnat in i systemet och kortslutit all data i bilen på en -07 S eller C klass tror jag de var.

GLT har inte ens turbo..

GLT=Grand lux touring
Elhissar och elektrisk taklucka räcker bra åt mig. Allt annat är ju bara jock, mer skit som går sönder.
Senast redigerat av NordstromJ (13 februari 2009)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

2 266 Inlägg
13 februari 2009
NordstromJ skrev:
PMPerformance skrev:
Nichlas_H skrev:

GLT har inte ens turbo..

GLT=Grand lux touring
Elhissar och elektrisk taklucka räcker bra åt mig. Allt annat är ju bara jock, mer skit som går sönder.

ja men de vet jag väl, lite ironi om jag får be

svetsdiff !!!

Sök