3193
Sök

färgval?

346 Inlägg
13 juni 2006
Trådstartare
hej.. har en röd V40... o tänkte lacka om listerna.. men kan inte lacka dem till samma röd, då ja tänkte använda mig utav biltemas urval... så e det nån här som har förslag på färg?

och hur viktigt e det med grundfärg?

46 Inlägg
13 juni 2006
Du ska nog inte lacka dom med biltema färg, kan inte tänka mig att det blir bra. Men använd en bra plast-primer innan du lackar iaf

208 Inlägg
14 juni 2006
nabil_akhlaque skrev:
hej.. har en röd V40... o tänkte lacka om listerna.. men kan inte lacka dem till samma röd, då ja tänkte använda mig utav biltemas urval... så e det nån här som har förslag på färg?

och hur viktigt e det med grundfärg?

vad du än gör! använd inte biltemas sprayfärg för sådana saker! det ser säkert bra ut i 1-2 veckor med lite tur, men sen ger färgen upp och släpper bitvis. kolla upp med någon vettig lackfirma vad dom skulle ta för ett enkelt svartjobb. det kan nog inte bli så dyrt om du slipar och grundar själv...

lycka till!

hmmmm
1 094 Inlägg
14 juni 2006
alltså biltema är inget bra val... om jag var du skulle jag antingen kopa en sprayburk hos en lackfirma med rätt färgkod + en bra plast primer först, sen helts minst 2 lager klarlack... eller att be dom lacka det... om dom ska lacka kanske dom tar runt 500 max för det...

Sök