3078
Sök

Troligt? Shark slutsteg 2800watt

514 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Kollade runt lite på tradera och hittade detta slutsteget där budet ligger på 425 kr
Det måste var lite "fake" i det va?

Objektsbeskrivning

Ett grymt 4-kanal slutsteg på 2800W. Helt nytt. Kan användas till framsystem, bakhögtalare eller basar. Ett snyggt slutsteg i blå design. Ligger i orginallåda och instruktionsbok följer med. Går även att brygga till 3 och 2 kanaler.

OBS: Färgen är BLÅ!!

FÄRG: Blå

2800w max power

4/3/2 Kanal + Subwoofer
LPF/HPF Regulierbar
Gain Regulierbar
Crossover/SuperBass/Treble regelbar
2 Ohm Stabil
PWM - MOSFET Power Supply
MOSFET Amplifier
RCA Line-Out
Signal-to-Noise Ratio (IHF A Weighted Referenced to rated power)100dBA
Frequency Response : 10Hz - 100kHz (+/- 1dB) [Crossover]
50Hz - 8kHz HP/LP/BP (12dB/oct)
Abmessungen (WxHxD) 330mm x 280mm x 60mm
Gold-plated Power, Speaker, Input Jack
Thermal, Short, Overload, DC protection
Circuitry for silent on/off

BMW = Bil Med Wasakredit

199 Inlägg
12 februari 2009
japp orimligt ! säkringen som sitter i steget ligger endast på 10A . vilket är väldigt litet . om han inte själv bytt den . har sett att många andra shark steg har 1st 25A säkring ! så man ska vara glad om man fick ut 4x50 wrms på det steget ! tror de har satt det på 4x100 wrms i 4ohm ! 2x200wrms 4ohm ! så inga 2800watt får du ut ur det steget ! skulle hellre köpa mds än shark. och då är det illa

260 Inlägg
12 februari 2009
attityds_problem skrev:
skulle hellre köpa mds än shark. och då är det illa

Dagens big_smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 februari 2009
Jodå....det stämmer med 2800W

ILS-watt och vilka andra roliga utryck det finns på´t... (ILS = If Lightning Strikes)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

497 Inlägg
12 februari 2009
DeFlo skrev:
Kollade runt lite på tradera och hittade detta slutsteget där budet ligger på 425 kr
Det måste var lite "fake" i det va?

Objektsbeskrivning

Ett grymt 4-kanal slutsteg på 2800W. Helt nytt. Kan användas till framsystem, bakhögtalare eller basar. Ett snyggt slutsteg i blå design. Ligger i orginallåda och instruktionsbok följer med. Går även att brygga till 3 och 2 kanaler.

OBS: Färgen är BLÅ!!

FÄRG: Blå

2800w max power

4/3/2 Kanal + Subwoofer
LPF/HPF Regulierbar
Gain Regulierbar
Crossover/SuperBass/Treble regelbar
2 Ohm Stabil
PWM - MOSFET Power Supply
MOSFET Amplifier
RCA Line-Out
Signal-to-Noise Ratio (IHF A Weighted Referenced to rated power)100dBA
Frequency Response : 10Hz - 100kHz (+/- 1dB) [Crossover]
50Hz - 8kHz HP/LP/BP (12dB/oct)
Abmessungen (WxHxD) 330mm x 280mm x 60mm
Gold-plated Power, Speaker, Input Jack
Thermal, Short, Overload, DC protection
Circuitry for silent on/off

jag fattar mig inte på shark asså varför ljuga så överdrivet alltid tex vad hade där ståt om de hade haft ett steg som lämnar lika mycket som mitt d5000 steg hade där ståt 500000max watt då?
det ser bara dumt ut konstigt ingen köper de jo jag hade faktiskt hellre tagit mds framför shark om jag bara fick välja mellan tvåmärken.

735 Inlägg
12 februari 2009
Jag har ett gamalt shark-steg som ligger på  3x3600 watt max och 3x250 watt rms. kostade 2700 kr, hehe lol war ung o dum när jag köpte det smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

7 281 Inlägg
12 februari 2009
Audi-powah skrev:
jag fattar mig inte på shark asså varför ljuga så överdrivet alltid tex vad hade där ståt om de hade haft ett steg som lämnar lika mycket som mitt d5000 steg hade där ståt 500000max watt då?
det ser bara dumt ut konstigt ingen köper de jo jag hade faktiskt hellre tagit mds framför shark om jag bara fick välja mellan tvåmärken.

För att effekt säljer, så enkelt är det.
Vad du tror du en nybörjare köper, ett steg där det står 2x75 rms vid 0.01% THD eller ett steg som det står 2800w på?

497 Inlägg
12 februari 2009
Brains skrev:
Audi-powah skrev:

För att effekt säljer, så enkelt är det.
Vad du tror du en nybörjare köper, ett steg där det står 2x75 rms vid 0.01% THD eller ett steg som det står 2800w på?

jo de e sant men de e ändå dumt jag menar de e way over.

OpelFredrik
12 februari 2009
Men vi som är lite insatt i det här med billjud vet att det nästan bara är dom "finare" märkena som inte ljuger.. MDS verkar ha skärpt sig vad gäller det där med att överdriva watten,

Det värsta steget jag vet är iaf Sharks än så länge men jag har en känsla av att sånna här märken aldrig kommer försvinna!

//Fredrik

199 Inlägg
12 februari 2009
OpelFredrik skrev:
Men vi som är lite insatt i det här med billjud vet att det nästan bara är dom "finare" märkena som inte ljuger.. MDS verkar ha skärpt sig vad gäller det där med att överdriva watten,

Det värsta steget jag vet är iaf Sharks än så länge men jag har en känsla av att sånna här märken aldrig kommer försvinna!

//Fredrik

finns fler Megakick, Mc Hammer, Boschmann,

1 058 Inlägg
13 februari 2009
OpelFredrik skrev:

//Fredrik

Det tror du va ?? big_smile

det kommer aldrig att hända! MDS lever på att sälja över-hypade grejer till överpriser, så är det bara.

skulle dom sätta vettiga effektangivelser och thd siffror på sina steg och speca basar/högtalare på ett vettigt sätt skulle inte en jävel köpa deras grejer.
Senast redigerat av vw_performance (13 februari 2009)

PoLoud =D

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 februari 2009
Tänkte lite på det där igår på biltema.. killen bakom i kön till kassan.. "Fan 1300 watt i det där slutsteget"
Nååååja, men som sagt har man inte så värst bra koll låter det ju bra.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

OpelFredrik
13 februari 2009
attityds_problem skrev:
OpelFredrik skrev:

//Fredrik

Bochmann hade jag i en av mina micror förut som jag drev med ett relativt bra kvalitets steg och jag måste säga att jäklar va högt dessa högtalare spela för pengen dom kosta.. Betala 200 kr för 2 6x9" och det var lugnt värt det, dock gick den bilen bara som pendlar bil

//Fredrik

1 400 Inlägg
13 februari 2009
OpelFredrik skrev:
attityds_problem skrev:
OpelFredrik skrev:

//Fredrik

Bochmann hade jag i en av mina micror förut som jag drev med ett relativt bra kvalitets steg och jag måste säga att jäklar va högt dessa högtalare spela för pengen dom kosta.. Betala 200 kr för 2 6x9" och det var lugnt värt det, dock gick den bilen bara som pendlar bil

//Fredrik

Det är skilnad på högt OCH bra.
Var det inte du som hadde erfarenhet big_smile

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

OpelFredrik
13 februari 2009
micke7406 skrev:
Det är skilnad på högt OCH bra.

Ja det är väll klart?

Det ända jag skrev var att Bochman spela högt och för pengen bra, inge mer... Och jag menar, betalar man 200 kr för ett par 6x9or kan man juh inte jämföra dom med DLS 3000 krs högtalare direkt

//Fredrik

turboabstinens
442 Inlägg
13 februari 2009
dom var duktiga att berätta att det var blått iallafall!

ocertifierad klåpmekare

1 534 Inlägg
13 februari 2009
"Kalle Anka slutsteg" ^^

Basknarkare
470 Inlägg
14 februari 2009
Iam2fast4U skrev:
"Kalle Anka slutsteg" ^^

haha va? tongue

Team Carbonize

Sök