4913
Sök

Mds audiophile teamr 12''

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 februari 2009
Oh jisses......

Jag tar MKT hellre RF:s RENA effekt än Soundstorms och/eller MDS orena effekt alla dagar i veckan, alla veckor under månaden och alla månader under året.....var dte tydligt nog?

REN effekt slår MKT men oren effekt i alla lägen.

:edit:
Inte riktigt alla men nästan wink
Senast redigerat av Lonefox (13 februari 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 februari 2009
Lonefox skrev:
Oh jisses......

Jag tar MKT hellre RF:s RENA effekt än Soundstorms och/eller MDS orena effekt alla dagar i veckan, alla veckor under månaden och alla månader under året.....var dte tydligt nog?

REN effekt slår MKT men oren effekt i alla lägen.

:edit:
Inte riktigt alla men nästan wink

Inte nog med att effekten från RF steget är renare, den är nog högre också än den från Soundstorm steget.

Så till TS: Stirra dig inte blind på effektangivelserna! Ditt RF steg räcker nog till bra åt den basen, och kommer nog garanterat låta bättre än nåt halvdant steg med uppskrivna effektsiffror!

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
14 februari 2009
valstadkillen skrev:
nee rf steget e inte sönder men vill ha ett steg som e ungefär lika mkt watt som basen och det har soundstorm... man kan bryggkoppla så man kör i 2 ohm och då ger steget ut 1750 wrms och 3500w max och min bas ligger på 1750 wrms och 3500wmax

ta bort den sista nollan så kanske du får mer rätta siffror.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
14 februari 2009
valstadkillen skrev:
nee rf steget e inte sönder men vill ha ett steg som e ungefär lika mkt watt som basen och det har soundstorm... man kan bryggkoppla så man kör i 2 ohm och då ger steget ut 1750 wrms och 3500w max och min bas ligger på 1750 wrms och 3500wmax

Du kan inte bygga ett monoblock..!!!
Vad impendansen blir beror på vad basen har för talspolar samt hur du kopplar dem till steget.

1 523 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
lr bytas mot ett sinus live 3000

1 058 Inlägg
14 februari 2009
då kommer du skjuta den där *** basen åt helvete..

PoLoud =D

Basknarkare
470 Inlägg
14 februari 2009
HAHA roliga inlägg nu big_smile låt grabben köra på sitt mds steg om han vill de då kanske basen håller längre än om han ska mata med ett sinus och ha spänningsfall o dista sönder basen iställe smile eller just ja de ordnar en konding bara fick jag som svar i ett av mina videoklipp haha big_smilebig_smile (sorry OT)

Team Carbonize

1 058 Inlägg
14 februari 2009
Stejfaan skrev:
HAHA roliga inlägg nu big_smile låt grabben köra på sitt mds steg om han vill de då kanske basen håller längre än om han ska mata med ett sinus och ha spänningsfall o dista sönder basen iställe smile eller just ja de ordnar en konding bara fick jag som svar i ett av mina videoklipp haha big_smilebig_smile (sorry OT)

vi försöker ju bara råda honom till ett vettigt beslut. att byta bort det RF steget mot ett soundstorm är ju värdelöst då det med stor sannolikhet lämnar både fulare och mindre effekt, och sinus live steget kräver mkt ström och ger säkerligen mer effekt än den basen gillar.

PoLoud =D

733 Inlägg
14 februari 2009
valstadkillen skrev:

rockford steget lämnar mer effekt än det i 2 ohm.... tänk på att soundstorm steget är ett riktigt dåligt steg, jag förstår inte varför du vill gå ner till ett skitsteg? bättre att ha RIKTIGA watt än biltema watt..

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 februari 2009
Rockford = Good

Soundstorm = BAD!

Klart å tydligt..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 februari 2009
Tokken skrev:
Rockford = Good

Soundstorm = BAD!

Klart å tydligt..

*ASG*

Nu fick du mig att tänka på "Napster BAAAAAAAAAAAAAD"
You just made my day (letade upp klippen på dutuben)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök