4713
Sök

Inredning VOLVO S40. hjälp!!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
#1
Tänkte kolla om någon vet hur man tar bort lite plast grejer inne i bilen som ska lackas??

Tex, plasten runt fläktarna och i dörrarna och ja.. dom flesta plaste detaljer som man kan lacka smile

Sitter dom i klips så det bara är att "slita" eller hur ska man kunna ta bort dom på bästa sätt??

Mvh.


2 638 Inlägg
16 februari 2009
#2
Mitt råd är att köpa dig en Hayens reparationshandbok. Där finns det mycket bra info som visar exakt hur du ska göra och var klipsen sitter. Helt klart pengarna smile


2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
#3
Aker_s40 skrev:
Mitt råd är att köpa dig en Hayens reparationshandbok. Där finns det mycket bra info som visar exakt hur du ska göra och var klipsen sitter. Helt klart pengarna smile

ja det skulle kunna gå smile

Tänkte oxå på det men tänke kolla om nån visste om det var super lätt eller inte.


2 638 Inlägg
16 februari 2009
#4
Dark_Angel skrev:
Aker_s40 skrev:
Mitt råd är att köpa dig en Hayens reparationshandbok. Där finns det mycket bra info som visar exakt hur du ska göra och var klipsen sitter. Helt klart pengarna smile

ja det skulle kunna gå smile

Tänkte oxå på det men tänke kolla om nån visste om det var super lätt eller inte.

Det vet jag inte då jag inte provat, men har iallafall sett att det är x-antal sidor som handlar om hur man plockar bort all inredning.


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 februari 2009
#5
Dark_Angel skrev:
Aker_s40 skrev:
Mitt råd är att köpa dig en Hayens reparationshandbok. Där finns det mycket bra info som visar exakt hur du ska göra och var klipsen sitter. Helt klart pengarna smile

ja det skulle kunna gå smile

Tänkte oxå på det men tänke kolla om nån visste om det var super lätt eller inte.

även om allt skulle tex sitta i klips riskerar man att slita sönder de man vill ha låss iaf

bästa e ju o köpa den där boken iaf även om jag tycker haynes är värdelös och felaktig info hela tiden men man får iaf en hum om hur prylarna sitter


Random Hero
4 047 Inlägg
16 februari 2009
#6
ska du ta loss sånt så ska du inte bända i de delarna som är mjukaste för de känns lättare, då går de sönder lätt, ta lite försiktigt i ett hör o jobba dej in mot mitten så ploppar de upp, o akta dej ifall de e kallt i bilen, plasten spricker lätt då

Dog food lid. Backwards


Sök