3797
Sök

Tv i rti

474 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Tjena!

Hade tänkt att fixa så man kan se på dvd och tv i min RTI, vet att man behöver en iMIV MEN går det att koppla in en digitalbox någonstans så att man kan se på tv i bilen?

Mvh Kalle

Kommentera & Rösta ! ©

451 Inlägg
17 februari 2009
ja, jag köpte en digital box på tyska ebay som drivs på 12v, mycket liten grej med liten antenn, grymt bra mottagning, får in alla kanaler men dock kan du inte köra samtidigt och se på tv med den, eftersom den tappar singal direkt, (nackdel) billig (fördel) Ca 500:- ink frakt

Digital box som klarar 120Km/h +++ Ca 1300:- - 2000:-kr ink frakt

474 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
okej, vet du möjligtvis vart jag kan få tag på en sån som klarar 120 +? smile

Kommentera & Rösta ! ©

451 Inlägg
17 februari 2009
wallingstam skrev:
okej, vet du möjligtvis vart jag kan få tag på en sån som klarar 120 +? smile

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th … =3&c=0

Där finns hela enheten ink DVB-T mottagare inbyggt

Eller endast

http://www.blocket.se/vi/17312510.htm?ca=11_s

Grymt bra pris nu 800:- förut 1300:- Ex frakt

Den klarar 280km/h cool
Senast redigerat av JUSTer (17 februari 2009)

474 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
okej, tack! Vilka sladdar är det jag kopplar till den där då? (är rätt okunnig inom det där tongue)

Kommentera & Rösta ! ©

451 Inlägg
17 februari 2009
wallingstam skrev:
okej, tack! Vilka sladdar är det jag kopplar till den där då? (är rätt okunnig inom det där tongue)

Boxen behöver 12V ström, jag tog det t.ex från cigg uttaget jag har i bagaget, där jag också monterade Boxen, sedan drar du RCA (Gul,Röd,Vit) till sterions AV-Ingångar

474 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Vart är lämpligast att dra den sladden från bagaget till stereon då? Vill att det ska se snyggt ut, fast har känningar som kan det där... men kan vara bra att veta va du tkr smile

Men du nu kanske det har blivit lite missförstånd! Jag har alltså RTI som man har kunnat sett på tv med förut innan boxer kom, så det ja undrade var vart man kopplade inte boxern, men man kanske måste ha en såndär som du länkade ändå?
Senast redigerat av wallingstam (17 februari 2009)

Kommentera & Rösta ! ©

Sök