3616
Sök

´Luftbubblor i glasfiber?

Kocken
487 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
jag har lagt 2lager glasfiber just nu och det har blivigt stora luftbubblor. Är det bara att slipa bort dessa och fortsätta plasta eller??

Svindåre
1 433 Inlägg
14 juni 2006
hade du pensel eller roller när du la på det? man ska hälst använda roller för det "Trycker ut" alla luftbubblor!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Kocken
487 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
har penslar....de var billigare för vi hade ett äng penslar som skulle slängas. men ska man köpa en roller bör man ju se till att man kan använda den mer än en gång. visst är det aceton man ska använda då mellan strykningarna?? skulle köpa de men de fanns bara i 0.5dl förpackningar där ja kollade.

12 086 Inlägg
14 juni 2006
Aceton använder du som rengöring vid polyester arbeten.. Finns på biltema för 40kr litern.

671 Inlägg
14 juni 2006
Det går nog att slipa bort luftbubblorna och lägga i ny fiber men det är antagligen ett lika stort jobb som att göra om allt. Gör du om så blir det säkert bättre. Man vill helst lägga alla fiber innan det har härdat.

Köp en aluminiumroller, dom håller.
Aceton löser polyester, det skulle jag inte lägga mellan. Man kan använda det sist för att få en snyggare yta (men det skulle jag inte heller göra).
Acteon tvättar man rollern med.

Kocken
487 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
Daniel skrev:
Det går nog att slipa bort luftbubblorna och lägga i ny fiber men det är antagligen ett lika stort jobb som att göra om allt. Gör du om så blir det säkert bättre. Man vill helst lägga alla fiber innan det har härdat.

Köp en aluminiumroller, dom håller.
Aceton löser polyester, det skulle jag inte lägga mellan. Man kan använda det sist för att få en snyggare yta (men det skulle jag inte heller göra).
Acteon tvättar man rollern med.

tror du missuppfattade hur ja tänkte använda acetonet...det var för penseltvätt inte för att ha på bygget...de låter inte som att de på något sätt skulle vara bra

Kocken
487 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
märkte att jag uttryckte mig lite luddigt...

733 Inlägg
14 juni 2006
men om du fått dit den formen du ska ha men de fortfarande är luftbubblor i kan du ju bara slipa lite så att du sen kan spackla igen de... du behöver ju ändå lägga finspackel för tt få bort ojämnheterna. de brukar bli bra.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

1 417 Inlägg
14 juni 2006
jag hade slipat bort det, om det inte var något pyttelite som man gjorde om på någon timme bara.

2 123 Inlägg
14 juni 2006
Bara att ta vinkelslipen och slipa bort, lägga lite spackel igen över hållen och fortsätta plasta.
Så gör iaf jag och det funkar utmärkt smile

Kocken
487 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Bara att ta vinkelslipen och slipa bort, lägga lite spackel igen över hållen och fortsätta plasta.
Så gör iaf jag och det funkar utmärkt smile

tror det skulle funka skit bra smile synd bara att vinkelslipen på något skumt vis lagt av...men men, finns nog fler än jag i Västerås som äger en smile

191 Inlägg
15 juni 2006
Om jag vore dig skulle jag ta bort bubblorna innan du lägger på nästa lager.
Lättare att bygga igen hålen med väv än med spackel, du kommer ju hur du än gör få spackla det sista hur du än gör.

Sök