4822
Sök

snyltare till polare

3 182 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
Har en sådan polare som snyltar till sig allt här i världen.fu fan siger jag bara för sådant folk.dom är fan väre än inbrotstjuvar enligt mig.

Vad tycker ni.

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2006
allt beror ju på vad man menar med o snylta... vad snyltar han till sig då? handlar det om hela bilar, delar, små saker eller vad är det....??

3 182 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
den så kallade polare jag har,råkade bli av med jobbet för 2 år sedan ok har klantat bort sin a-kassa.så det han har nu är socialbidrag på 4tusen i månaden som typ räker i 5dar.sen kommer han hem till oss när vi är hemma ok snyltar till sig allt.som sigareter mat pengar öl.ja typ allt.
vad gör man med en sån person.

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2006
släng ut han, ge fan i o öppna, ta en alvarlig diskusion.. du måste lära dig o säga nej innan det är försent.... visst kan man hjälpa polarna men allt har fan en gräns...
han måste frstå att han inte kan göra hur han vill... jag har själv gott på soc o vet hur knapert det är men jag klarade mig... det är det han måste kunna lära sig. obs jag hade dessutom bil udner denna tid

3 182 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
oki tackar för svaret för det hära pukot ti polare börjar alvarlig o gå för långt.ska ta ditt råd o prata alvar med han.

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2006
mjo det lär behövas... man får leva efter dom pengarna man har... visst en del månader kan jag ha smått knapert men klarar mig alltid... denna månad är så men det är för att jag fick alla räkningar denna månad... men men som sagt vill man klara sig så gör man det.... jag o tjejen hade 2000 kr att handla mat för denna månad.... dock hade jag undansparat till o lacka kjolpaketet... men vi har massa mat kvar o 1 vecka kvar till lön.. så ingenting är ju omöjligt smile

men ta en pratstund med han o typ säga att om han inte börjar lära sig att ta hand om sina pengar bättre så är han inte välkommen o snylta på er/dig ... tror det är enda sättet för han o lära sig

21 761 Inlägg
15 juni 2006
Har inte haft någon sådan polare själv men, som gloremir sa, ta ett allvarligt snack. Det är ju ganska svårt iof när det gäller en som man känner väl, fast om han verkligen är en riktig polare så ska han förstå.

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2006
ja precis... har ju själv haft en polare som försökt snylta av mig när jag fick jobb. men han fick lära sig att vända på alla slantar o inte dricka mkt o inte äta pizza varje vecka....

Sök