5205
Sök

Hjälp med Clarion-HU som endast spelar på vänster sida.

Withlimb
210 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Hej!

Märkte nu i veckan att min stereo endast spelar i diskanterna på vänster sida i min Golf. Har plockat ut stereon och kollat över kablarna på baksidan så att det inte är någon kabel som är "skavd" eller liknande och att det inte är något som är felkopplat (Har dragit en AUX-kabel till baksidan av stereon för min iPod).

Min fråga är ifall någon har stött på något liknande problem eller har någon aning vad felet kan vara? i och med att det endast går en kabel varje dörr(?) så bör det väl vara något delningsfilter någonstans som kanske spökar?

Har absolut ingen annan om var jag ska börja kolla och hoppas på hjälp här.

Edit:glömde att skriva att huvudenheten är en Clarion DXZ578RUSB
Mvh
Senast redigerat av Hoevding (17 februari 2009)

105hk rent vansinne!

735 Inlägg
17 februari 2009
det låter ju som kabelbrott eller som att delningsfiltert inte vill vara med längre.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

310 Inlägg
17 februari 2009
låter som ett kabelbrott..
Prova ta en multimeter som summra kablarna.. (signal som piper när det är kontakt mellan ledarna)
Piper de inte, jaa, felet är enkelt. kabel är av nånstans ?
Har du kollat så stereon inte är inställt att bara spela på en sida ?

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Withlimb
210 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Jag har kollat så att stereon inte är inställd att spela på en sida, den spelar ju på båda bara att det inte är någon midbas på höger sida. Nu har jag märkt att den kan sluta spela midbas på vänster sida också ibland. Om jag skulle våga göra en gissning så skulle det väl vara att stereon börjar ge upp eller att kablarna har blivit skadade någonstans där jag inte har tittat, Men att kablarna till alla dörrar har blivit skadade känns väl lite otroligt?

Om det är någon som har några mer idéer så vore jag väldigt tacksam.

Mvh

105hk rent vansinne!

Sök