4736
Sök

Riskutbildning

1 722 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Vet ni nått om det här nya som börjar 1 april ?
Riskutbildning i 2 delar
del 1 är det här nya om droger o sånt ..
del 2 är .- .    med att köra på halkbana ...

www.korkortsportalen.se

Måste jag köra halkbanan igen eller,
då blir det en "onödig"avgift ...
Jag funderar om jag måste köra igen halkbanan o betala en onödig avgift för en grej som jag har gjort redan.. hoja mår dåligt... om jag måste köra halkbanan igen
Senast redigerat av Kanelbullen (18 februari 2009)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Makaronborrare
993 Inlägg
18 februari 2009
saxat från körkortsportalen

Undantag från kravet på riskutbildning
Har du genomfört den ”gamla” riskutbildningen och även gjort ett godkänt kunskapsprov eller körprov före den 1 april 2009? Då behöver du inte genomgå riskutbildning del 1 och inte heller göra om del 2. Detta undantag gäller så länge kunskapsprovet eller körprovet är giltigt. Men när det godkända provets giltighetstid har gått ut gäller det nya kravet på riskutbildning. Om din ”gamla” riskutbildning fortfarande är giltig, räknas den som del 2, men du måste då genomgå riskutbildningens del 1.

1 722 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
förstår inte riktigt

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 814 Inlägg
18 februari 2009
DU måste antagligen göra del 1 av riskutbildeningen, föreläsningen.

Makaronborrare
993 Inlägg
18 februari 2009
Jag tolkar det som att du inte behöver göra om något. Det är bara dom som gör Halkan efter den 1 April som kommer beröras av det nya

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 februari 2009
calibra1992 skrev:
Jag tolkar det som att du inte behöver göra om något. Det är bara dom som gör Halkan efter den 1 April som kommer beröras av det nya

Precis. Sen om din halkbana går ut får du föra nya utbildningen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

3 059 Inlägg
18 februari 2009
Mäki skrev:
calibra1992 skrev:

Precis. Sen om din halkbana går ut får du föra nya utbildningen.

Exakt.. Dom olika proven som t.ex. halkbanan varar inte så länge nu som dom gjorde förr.

Sök