Vi har goda vänner som vi brukar konversrar med windows live messenger och vi ofta får meddelande från derras internet adress med nya länkar med porr, vi har pratat med dom om det och de ingenting om det. Ofta kommer det t.o.m när dom sover, det är lätt irriterande. Naturligtvis öppna jag inte dom. Vad kan jag eller dom göra för att stoppa det?.
Senast redigerat av alain (17 februari 2009)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Kör anti-virusprogram, anti-spyware program. Exempel: Panda software har ett online-scan program om man nu inte har ett installerat på datorn, vissa virus låter en inte installera kända anti-virus program heller så man kanske behöver köra ett online- verktyg. Annars är Avast anti-virus helt gratis och lagligt.
Lavasoft Ad-Aware och SpyBot är två program du kan låta köras för å leta spyware.
Kör anti-virusprogram, anti-spyware program. Exempel: Panda software har ett online-scan program om man nu inte har ett installerat på datorn, vissa virus låter en inte installera kända anti-virus program heller så man kanske behöver köra ett online- verktyg. Annars är Avast anti-virus helt gratis och lagligt.
Lavasoft Ad-Aware och SpyBot är två program du kan låta köras för å leta spyware.
Pröva detta till att börja med.
******* jag ha gjort som du skrev men det hjälper inte, det fortsätter. Ska ringa till dom för ändra lösenord eller e-mail adressen.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Sånna där länkar får jag nästan varje dag.. bara ignorera skiten, alt ta bort kontakten man får skiten av
Samma sak med mailen, nu har jag högsta "säkerhet" på min skräppost men ändå får jag ett par skitmail om dagen. Det är inge intrång, det är dom jävla hackarna som tycker de är så kul att spama och skicka virus.