5611
Sök

APU-Praktik

Svetsare
3 150 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Hur många fick jobb på sin APU-praktikplats som ni hade sista året på fordonsprogrammet?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Muttley
14 februari 2009
fick en månad. sen fick man mer välbetalda jobb istället.

DFFL
9 020 Inlägg
14 februari 2009
Jag har fått sparken från APU:n, det är det inte många som har på CV:n. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
14 februari 2009
ja får nog om ja vill tongue men har inte så stor lust att va ute å skruva i 30 minus big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Svetsare
3 150 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
FireTraXX :    Hur fan då?  Skolk?  x)

sjovold :    Ne det kan jag förstå  smile

Men jag har APUn hos Finnvedens lastvagnar (volvos tunga sida) och skulle kunna tänka mig jobb där, men frågar dom isåfall eller ska man fråga själv eller hur fan går det till?  Jag menar har man visat framfötterna 15 veckor så kanske dom vill ha en där.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 februari 2009
sjovold skrev:
ja får nog om ja vill tongue men har inte så stor lust att va ute å skruva i 30 minus big_smile

alltid bra att har ett jobb och -30 är inte hella året, andra delar av säsonger är väl trevligt att vara ute eller? tänk för dom som jobbar nu i nord Alaska eller nord Sverige. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

OEM <3
6 957 Inlägg
14 februari 2009
tkd_rille skrev:
fick en månad. sen fick man mer välbetalda jobb istället.

Samma här.
Skaffade ett mer välbetalt jobb smile
Gick fordon för skojs skull, ville inte bli bilmek bara ha det som hobby men ta hobbyn ett
steg längre smile

Får säga att APU var riktigt kul och bra, de va där man fick lära sig saker ordentligt.
Kan rekommendera den som letar att gå till en bildemontering, där får man skruva och lära
sig hur mkt som helst.

Blev en ganska stor våg efter jag varit där, många som pröva det i efterhand av dom yngre tongue

Efter skolan så sommarjobbade jag i 8 veckor på som rekondare/mek på en bilfirma här hemma.
Sen så blev det nuvarande jobbet big_smile

OEM <3

DFFL
9 020 Inlägg
14 februari 2009
ZonaX skrev:
FireTraXX :    Hur fan då?  Skolk?  x)

...

Tramsade istället för att jobba.
Skulle vara där i två veckor, blev bara en. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 februari 2009
alain skrev:
sjovold skrev:

alltid bra att har ett jobb och -30 är inte hella året, andra delar av säsonger är väl trevligt att vara ute eller? tänk för dom som jobbar nu i nord Alaska eller nord Sverige. cool

joo den tid man vill jobba där är på våren eller tidig höst när de inte e nå mygg xD

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Sök