Lågbudget videokameror!!?

Guldstrand
16 juni 2006 · 34 Inlägg

Vi är en ideell förening som just nu håller på att starta upp en lokal tv-kanal, och behöver tips och råd på utrustning etc.

Tyvärr så är det svårt med den ekonomiska biten i varje ideell förening, detsamma gäller också för oss.

Så vi hade uppskattat alla möjlig information om "lågbudget" videokameror som går att använda till dessa typer av ändamål.
Trots att vi har dålig budget, försöker vi sträva efter att kunna sända program/reportage med någorlunda kvalité och ljud.

Vilka videokameror skall man satsa på?
Tjänar man på att köpa en begagnad videokamera?
Finns det unika webbplatser där man kan hitta billig utrustning för tv-produktioner?

Ja, som ni kan se.. vi behöver all möjlig information för att göra våra tittare så nöjda som möjligt.

Tack för ordet.
//Guldstrand

Äger en Peugeot Partner Van 1.4.
Merclone Leg. Spådam
16 juni 2006 · 816 Inlägg

Jag har en gammal faen som man vevar fram filmen i... Den kan ni få gratis... Varför postar du detta under "Film och foto"? Där ska väl bara saker som har med bilar att göra vara?? Och starta egen TV-kanal? Lycka till säger jag bara...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Guldstrand
17 juni 2006 · 34 Inlägg

Merclone skrev:
Jag har en gammal faen som man vevar fram filmen i... Den kan ni få gratis... Varför postar du detta under "Film och foto"? Där ska väl bara saker som har med bilar att göra vara?? Och starta egen TV-kanal? Lycka till säger jag bara...

Eftersom det inte fanns någon annan passande kategori för mitt inlägg, tyckte jag det var ok att posta här.

Äger en Peugeot Partner Van 1.4.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang