740 kjolpaket stulet i Torslanda (Göteborg)

T4pp3r
10 februari 2009 · 39 Inlägg

Tjena.

Jag märkte för ett par veckor sedan att sidokjolarna på min bil blivit stulna. Jag blev såklart förbannad men orkade inte riktigt bry mig. Finns inget direkt att göra åt saken och försäkringsbolag är det ingen ide att blanda in för en sån liten sak.

Sen kommer jag hem från en veckas skidsemester i söndags och upptäckter att dom varit framme igen och även snott läpparna fram. Vilket gjorde mej rent ut sagt förbannad.


Jag har tagit förgivet att sidokjolarna blivit stulna när bilen har stått vid min busshållplats då jag bor duktigt avsidigt och i slutet på gatan med mycket hus i närheten. men jag hade tydligen fel. Detta trodde jag aldrig skulle hända i mitt område.

Bilen är dessutom skriven på annan adress så vägverket eller transportstyrelsen som dom numera kallar sig kan omöjligt ha hjälpt till.



Jag har hört lösa rykten om att det är ett gäng i en 740/940 som åker runt och snor delar här i Torslanda, troligen öbor. Om det är någon som vet något mer om detta så skulle jag vara oerhört tacksam om ni kunde dra iväg ett PM till mig.

Det är inte första gången jag råkar ut för stölder på mina fordon och det gör mig jävligt trött och orkeslös. Ens hobby börjar kännas meningslös när man skall behöva låsa in allting i kassaskåp för att få ha grejerna ifred.


Är det ingen som vet något så vill jag helt enkelt bara varna er. är det någon skummis som ligger bakom tycker jag ni skall ta en extra sväng innan ni parkerar bilen hemma.


Tack // Linus

Rand
14 februari 2009 · 1 024 Inlägg

förjävligt att dom bara snor saker !!!! att dom inte kan köpa egna saker!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
BARRET
14 februari 2009 · 561 Inlägg

Jag bor också i Torslanda, vart nånstans bor du? Min polare blev också av med ett par addonkjolar för ett tag sedan, fast dom låg i hans förråd hemma...

MVH

Skumtomten
14 februari 2009 · 36 Inlägg

fy fan så jävla dålig stil alltså, men varför inte blanda in försäkringsbolaget? jag menar dom kanske kan hjälpa dig även att det bara är kjolar?

BARRET
15 februari 2009 · 561 Inlägg

Jag mötte dig förut idag vid korset om du såg.

T4pp3r
24 februari 2009 · 39 Inlägg

oj här har det hänt grejer.

jag kollade blocket och garaget hela tiden i början. men har inte riktigt orkat med det nu.

tänkte jag skulle slänga iväg en polisanmälan och ringa försäkringsbolaget någon dag oxå. men hinner inte riktigt med det just nu.

kul att ha en torslandabo till ibland oss. jag tror inte jag la märke till att jag mötte dig balan. förmodligen satt jag och tänkte på något annat spännande. vilken bil körde du?

Edit: va då blev stulna men låg i hans förråd hemma?

Senast redigerat av T4pp3r (24 februari 2009)

BARRET
24 februari 2009 · 561 Inlägg

T4pp3r skrev:
oj här har det hänt grejer.

jag kollade blocket och garaget hela tiden i början. men har inte riktigt orkat med det nu.

tänkte jag skulle slänga iväg en polisanmälan och ringa försäkringsbolaget någon dag oxå. men hinner inte riktigt med det just nu.

kul att ha en torslandabo till ibland oss. jag tror inte jag la märke till att jag mötte dig balan. förmodligen satt jag och tänkte på något annat spännande. vilken bil körde du?

Edit: va då blev stulna men låg i hans förråd hemma?

Körde med 740in smile Ja dom låg i hans förråd, sen var dom väck bara så nån har ju gått in å tagit dom bah, sicket folk.

T4pp3r
24 februari 2009 · 39 Inlägg

BALAN skrev:

T4pp3r skrev:
oj här har det hänt grejer.

jag kollade blocket och garaget hela tiden i början. men har inte riktigt orkat med det nu.

tänkte jag skulle slänga iväg en polisanmälan och ringa försäkringsbolaget någon dag oxå. men hinner inte riktigt med det just nu.

kul att ha en torslandabo till ibland oss. jag tror inte jag la märke till att jag mötte dig balan. förmodligen satt jag och tänkte på något annat spännande. vilken bil körde du?

Edit: va då blev stulna men låg i hans förråd hemma?

Körde med 740in smile Ja dom låg i hans förråd, sen var dom väck bara så nån har ju gått in å tagit dom bah, sicket folk.

jaha. jag trodde han hade hittat dom i förrådet. då är jag med. blinka till nästa gång du ser mig;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang