5232
Sök

Huvudenhet som levererar!

1 131 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
men varför inte köra me ett litet slutsteg??

hm, jo börjar överväga det nu tyvärr haha.. vet ju hur det blir..

-Jo kanske ska ha ett litet slutsteg, hm men då kanske jag även ska ha en bas för att fylla ut ljudet lite,  kanske bygga in lite mer högtalare i dörrarna? osv. a du förstår vad jag menar...

Men säg så här då;

Jag kör på de högtalarna jag tänkt (2st 5.25 + 2st 6x9) och köper en hyfsat bra HU och ett 4-kanaligt steg till å driva dessa. Är inte ute efter något "dunka dunka" i bilen
(Vill inte lägga in massa basar å skit i skuffen, blir bara dyrt // har andra planer för bilen big_smile) utan mer ett basljud som kompenserar upp resten av ljudet.

Då borde väl detta koncept funka?

1 534 Inlägg
24 februari 2009
evilaudio skrev:
Iam2fast4U skrev:
lånar tråden lite
någon som vet en bra HU
som har en kraftig ren utsignal över/runt 3volt~
helst under 3-3500kr

försök hitta en beggad P88rs.. big_smile den får man för den pengen.

är den något att ha då?
läste någonstans att de flesta "billiga" HU:s knappt leverar någon utsignal typ 1-3volt
och att med kraftigare sådan signal 5volt kan man gaina ned slutsteget samt få renare ljud
stämmer detta?

6 851 Inlägg
25 februari 2009
Rigg0 skrev:
TT-Avant skrev:
En beg. Pioneer P77. <<<<de låter bra och har ganska bra drag med enbart inbyggd effekt.

köper inte beg. billjud.. men du har ingen länk till någon återförsäljare?

Ok..förstår inte folk som vill ha massa effekt, bra ljud men vill inte betala för det och sedan inte vill köpa begagnat?roll
Nej, har  ingen länk då den ej tillverkas längre. Säljs ej ny heller, om ingen åf. råkar ha någon liggandes?

1 131 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Rigg0 skrev:
TT-Avant skrev:
En beg. Pioneer P77. <<<<de låter bra och har ganska bra drag med enbart inbyggd effekt.

köper inte beg. billjud.. men du har ingen länk till någon återförsäljare?

Ok..förstår inte folk som vill ha massa effekt, bra ljud men vill inte betala för det och sedan inte vill köpa begagnat?roll
Nej, har  ingen länk då den ej tillverkas längre. Säljs ej ny heller, om ingen åf. råkar ha någon liggandes?

jag är inte ute efter massa effekt "som sagt" och nej jag köper heller inte begagnade "ljudgrejer"

6 558 Inlägg
25 februari 2009
det här är en trevlig cd ..kan kanske vara nått....det är en 4-voltare med usb.......
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=823

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 februari 2009
evilaudio skrev:
Rigg0 skrev:
TurbOla skrev:

Det vet jag inte, jag bara kom att tänka på det.
Eftersom du vill driva högtalarna med huvudenheten bör du ju jaga så hög uteffekt som möjligt.

Hade en Pioneer MP-5700 eller vad de hette, en medelbra cd/mp3-spelare förut i min gamla 245a, drev 2st 5,25or och 2st 6'9or, och det gick inte att skruva upp volymen särskilt högt, sen kände man hur varm huvudenheten blev, och sen stängde den av sig tills den nått normal temperatur igen.

Ska ju inte spela "fruktansvärt" högt direkt.. om du kör en huvudenhet som ligger på 4x50w och kör den på 2 högtalare istället för 4 får du ut 100 på varje då? eller måste man brygga? eller funkar det inte alls...

brygga en HU e inget att rekomendera... dock hade pioneer en HU man kunde de på för nåt år sen.   å nej, du får inte ut 2*100 watt om du bara använder 2 kanaler.

Pioneer har idag med....bara att läsa broschyrerna eller för ännu mer info specarna wink

RF hade ju ett par trevliga enheter för runt 10 år sedan som var specade till 4x9W RMS och där bakre kanalerna gick att brygga i 4 ohm och lämnade då hela 25W RMS (ÄRLIG effekt). Men att få tag i en sådan idag? Ja du....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök