5224
Sök

Nån som kan ge mej tips om jag ska ha en högtalare till.

247 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
jag har gjort en baslåda till en 12:a men den blev för stor.
så jag undrar om man lägger en 12:a till på andra sidan,
blir ljudet bra??

573 Inlägg
25 februari 2009
ööh va? ska du bara såga upp ett hål och sätta dit en till 12"? bättre att göra om göra rätt ...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Skogsfan
649 Inlägg
25 februari 2009
Alla basar har ju en speciell volym de vill ha, så det du måste göra är att kolla upp rekommenderad lådvolym och konstruktion för just din bas och sedan utgå från det. För att göra som du nu föreslog är nog bara bortkastade pengar och tid:)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

247 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Faniskogen skrev:
Alla basar har ju en speciell volym de vill ha, så det du måste göra är att kolla upp rekommenderad lådvolym och konstruktion för just din bas och sedan utgå från det. För att göra som du nu föreslog är nog bara bortkastade pengar och tid:)

tack för svar=) men var kan man hitta de speciella volymen då..nån som vet?

247 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Faniskogen skrev:

har hittat volym de ska va 33 liter..men jag har ingen aning hur mkt det är=(

Skogsfan
649 Inlägg
25 februari 2009
MERCEDES-BENZ skrev:
Faniskogen skrev:

har hittat volym de ska va 33 liter..men jag har ingen aning hur mkt det är=(

Du kan räkna ut det genom att ta höjden * bredden * djupet på lådan och omvandla resultatet till liter.  Tänkt på att materialet har en viss tjocklek och måste beräknas i resultatet

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Sök