WII vs 360?

Cronholm
28 februari 2009 · 56 Inlägg

Jag säger Xbox 360 alla dagar i veckan. Finns sjukt mycket spel, sedan är konsolen enligt mig den bästa utav de "tre stora"....faktiskt bättre än PS3 och då menar jag sett till totala upplevelsen.

Finns som sagt en mängd spel till Xbox, den ÄR den bästa av de "tre stora" och den ligger hyffsat i pris jämfört med t ex PS3. Köp 360 så behöver du inte byta på länge då man aldrig tröttnar big_smile

Niklas1987 NO
1 mars 2009 · 2 182 Inlägg

Har själv ett Wii, mest pga VC som tillåter en att ladda ner klassiska spel, tycker även den ä lätt å surfa på.
Men skulle gärna vilja ha ett PS3.

Ni som säger att Xbox har ett större spelutbud, hur många av dem är bra wink (Nu säger jag inte att de andra har många fler bra spel)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Ni som säger att Xbox har ett större spelutbud, hur många av dem är bra wink (Nu säger jag inte att de andra har många fler bra spel)

Enligt Prisjakt.nu så ser det ut såhär:
PS3 - 511st
360 - 740st
Wii - 614st

Så spelar man inte 72 timmar per dygn så kvittar spelutbudet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ejan
1 mars 2009 · 648 Inlägg

Jag har en Xbox360 och tjejen ett Wii  och av dom två så är 360´n det självklarar valet då ett 360 ligger på samma pris eller kanske tom billigare ? än ett Wii

ett Wii är enbart kul om man spelar med ett gäng och själva spelen är ju mer åt det barnsliga hållet och väldigt simpla..ett väldigt enkelspårigt utbud av spel medans 360´n har ett väldigt varierat utbud....enda fördelen med wii är ju att det är en ganska unik spelupplevelse där man rör på sig men med det simpla utbudet av spel så tröttnar jag iaf rätt snabbt.

En unge kanske älskar wii upplägget...mitt tips är att låta grabben testa ett wii så märker du ju rätt snabbt om det faller han i smaken

tror dock att 360´n är den bättre konsollen att växa med iomd att det finns "barnspel" och vuxen spel

IceEyes Varningar: För många..
1 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Har själv Nintendo 8-bit som piskar WII, 360, PS och alla andra alla dagar i veckan.

Men i valet mellan WII och 360 säger jag WII

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang