Steg till denna bas??

Iam2fast4U
1 mars 2009 · 1 534 Inlägg

Anton_R skrev:

SexyPie skrev:
ja ett slutsteg till bilen:)

hur hade du tänkt förse steget med 12v innom hus?

finns likriktare/likströmsomvandlare faktiskt

BMW E34 "538" (1990)
SexyPie
1 mars 2009 · 104 Inlägg

haha ja till en början hade jag tänkt det. men man kan ta ett gammalt nätagg till datorn e 12V i dom och det funkar kanon.

Lonefox Bad music kills good sound
1 mars 2009 · 7 241 Inlägg

SexyPie skrev:
haha ja till en början hade jag tänkt det. men man kan ta ett gammalt nätagg till datorn e 12V i dom och det funkar kanon.

Till att driva en ENHET ja.....inte ett steg.
Strömmen blri underdimensionerad då de flesta nätagg (såvida man inte kikar på 1KW och uppåt) har alldeles för liten strömförsörjning på 12V-linorna i nätagget....
Och för det priset vad en sådan kostar kan man likagärna börja kika på en hemmaförstärkare istället.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
SexyPie
1 mars 2009 · 104 Inlägg

mja, har ett nätagg som kan ge 20 A på ena 12V linan, och det funkar om jag har en kondensator i med för att inte få allt för mycket voltdrop. det funkar men man får passa sig så inte volten går under typ 11 för då kan ju steget ta skada.

Lonefox Bad music kills good sound
1 mars 2009 · 7 241 Inlägg

SexyPie skrev:
mja, har ett nätagg som kan ge 20 A på ena 12V linan, och det funkar om jag har en kondensator i med för att inte få allt för mycket voltdrop. det funkar men man får passa sig så inte volten går under typ 11 för då kan ju steget ta skada.

Vad jag syftar på är mer vad händer då steget vill ha mer än de 20A än nätagget kan leverera på linan den är inkopplad? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
SexyPie
1 mars 2009 · 104 Inlägg

Då går säkringen i nätagget och säkringen i kabeln till steget.

Lonefox Bad music kills good sound
1 mars 2009 · 7 241 Inlägg

SexyPie skrev:
Då går säkringen i nätagget och säkringen i kabeln till steget.

Mer troligt säkringen i nätagget......om den hinner med vill säga.
Då kan mer ge sig.

Men....detta har jag inte testat men det känns som att det kan funka.....
Parallellkoppla linorna.....låter teoretiskt som att det blir ökad amperestyrka....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang