1513
Sök

Problem med Volvo HU-801 sterio!!

7 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Har problem med min HU-801, tror det är cdväxlaren som har hängt sig.. Slår man över på "cd"läge" så står den och tuggar ett tag och sen står det bara "cd-error"...

Lämnade in bilen på verkstaden för att laga det (800-900kr) höll tills jag kom hem sen hände samma sak igen... Körde in på Skånebil denna gången och frågade vad dom rekomenderade och då sa dom bara att det garanterat var ett synkroniseringsfel i sterion och att de bara var att slänga skiten och sätta i en normal sterio... Dessa Volvo original sterios från 99-02 klarar tydligen ingenting, råkar man av misstag få i en dvd skiva hänger sig hela skiten och man måste lämna in den, klarar bara vissa brända skivor då lasern e så kraftig och lyser rakt igenom dom och det resulterar i att den inte tror det sitter nån skiva i... Sen när du försöker mata in en ny skiva så lägger den sig bara ovanpå och grattis, problemet är tillbaka..

Nån som har samma problem i sin bil och kanske vet vad man kan göra (då tydligen inte bilverkstaden kan fixa de), kostar nämligen 6700kr gör en ny stereo på Skånebil och det är inget jag lägger bara för att få lyssna på cd lite då och då...

Hur kommer det fungera med telefonen och navigationssystemet då det garanterat är ingrott i alla milioner kablar som ligger bakom?

Nån som vet?? Hjälp!! smile

Tack på förhand!
Senast redigerat av Jockeax (3 mars 2009)

Sök