Svårt val. val av bas rockford lr alpine

ziderbeat
3 mars 2009 · 284 Inlägg

är lite små sugen på att  byta ut mina basar och funderar då på  fockford t1 15" lr alpine swr 15"
undrar då om det funns någon som har erfarenhet av dessa basarnas fördelar lr nackdelar
ska inte va den som låter best som jag vill ha utan den som trycker mest  smile

ziderbeat
3 mars 2009 · 284 Inlägg

någon som har någon bra referens till dessa basar då

cheva_raggare
3 mars 2009 · 534 Inlägg

rockford tycker ja inte hört nån av dom men rf vet ja gott om inte hört så mkt om aphines basar å så men rf ä ju mer för hög spelning me tongue

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Newbie
3 mars 2009 · 94 Inlägg

hmm, va jag vet så spelar alpine 12" bra högt, och dom pallar mkt mer effekt än vad som står i spec.. Och tycker inte 15" borde va sämre smile Men kan inte utala mig om rf lr vilken som lirar högst, de får nån med lite erfarenhet av båda göra lr om nån har siffror på va dom spelat som högst smile

ps. trodde det skulle blir hyffsad debatt ändå ds.

Lär mig allt du kan
ziderbeat
3 mars 2009 · 284 Inlägg

de enda siffror jag vet är att det har spelats 160+ med 2st sådana rf basar  alpine r basarna har jag inget på

thulle1
4 mars 2009 · 733 Inlägg

ziderbeat skrev:
de enda siffror jag vet är att det har spelats 160+ med 2st sådana rf basar  alpine r basarna har jag inget på

Jag tror det var 20 st. turbostartbatterier på 16 volt och 12.000 watt rms/styck, så jag tror inte det är rättvist att räkna så, för jag tror att med den strömmen och den effekten ska man spela högt!

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Aronsson_Kil
4 mars 2009 · 653 Inlägg

ziderbeat skrev:
de enda siffror jag vet är att det har spelats 160+ med 2st sådana rf basar  alpine r basarna har jag inget på

Allt spelar högt med rätt effekt, som thulle sa tex som rekordet som rockfort gjort har jag för mig det var 6000 rms per spole eller nått liknande, spelar 2 tävlingar så är det bara att byta ut dom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang